"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Thursday, March 31, 2011

terima kasih.....ibu......



itu la ayat nya yg hadif slalu cakap...
mekasih bu....
hehe...
sweet jer dengar...
bila dia mntak apa2...n bila ibu da bagi...dia mesti ckap mcm tu...

pas tu dia mesti tggu ibu ckap SAMA SAMA....
selagi x ckp SAMA2 tu....dia boleh nangis...atau x nak mkan apa yg dah ibu bagi......
tp ibu slalu mnyakat....
saje x nak ckp sama2....nak tgk hadif camne....

ok hadif......
x per slalu cakap tima kasih...ibu suka dgr....

^__^



Wednesday, March 30, 2011

keje yg da lama x buat.....

keje nie la yg da lama x buat...
keje siang menyiang ikan hidup....
nie en.asben la nie...p mancing ptang tdi......
dpatlah 4 ekor ikan.....rezeki mlm nie...
amin.....

dan disebabkan bukan beli kat pasar, jdi kene la siang sendiri...
nie kalau kat kg nie...konpem mak yg buat....
da kat umh...sape lak nak sruh kan....! nak x nak kene la buat.....



so x banyk cakap da mmg keje pompuan....so buat ler...
dlm kepala dok bekira nak msak apa lak nie....




hasil keje tangan sy malam nie....
tangan pun da bau ikan...
suda cuci bersih ha....

dan inilah hasilnya.....bersih sebersih...
yg penting ikan fresh dri sungai lagi.....




Ikan Keli Berlada nama diberi...
santapan my family malam ini.....




Alhamdulillah utk rezeki malam nie......

^___^





LAGU KEMBOJA PUTIH

suka dgr lagu nie....sweet jer bnyi nyer....





Lirik Lagu Kau Telah Pergi – Farahdhiya [Lagu Tema Kemboja Putih]

Mungkin aku yang salah
Ku tak mampu untuk menjaga cintamu
Hanya untuk diriku
Mungkin aku yang salah tak menjagamu
Memang aku tak mampu
Ku tak mampu untuk menjaga cintamu
Selalu untuk diriku
Memang aku yang salah buatmu terluka
Jujur ku katakan ku masih mencintaimu
Walaupun diriku selalu menyakitimu
Jujur aku masih ingin bersamamu
Walau dirimu kini bukan untukku lagi
Kau telah pergi
Kini kau telah terluka kau tak ingin lagi
Mencintaiku kerna ku menyakitimu
Kini kau bukan untuk diriku lagi
Jujur ku katakan ku masih mencintaimu
Walaupun diriku selalu menyakitimu
Jujur aku masih ingin bersamamu
Walau dirimu kini bukan untukku lagi
Kau telah pergi

layannnn.........

^___^


ZILA BAKARIN DA PAKAI TUDUNG

ANNE, ZIELA N FAZREEN


kenal x Zila Bakarin ?
ala...pelakon yg suka belakon jadi mak2 ayam tu...pas tu suka pakai seksi meksi tu....
hah !!! dia da pakai tudung tau ....jgn  x tau.....:)

tu semua dalam lakonan jer...
tpi..mna la tau...satu hri nnti...tegerak lak hati dia kan...
insyallah.....

nak tau kisah selanjutnya....
baca kat SINI...
jgn ler malas nak klik c2 pulak...lau tdk...x tau citer sebenar pulak kan.....
bacalah....

^___^


aduh !!!!

alamak  !!!!
kepala ku sakit la pulak...
da lama x skit...ari nie dtng balik...
aduh !!!
camne nie...

ish3....bnyk tul mengeluhnya......
sakit kan ujian dri Allah s.w.t tuk hamba2 Nya....sbgi 1 pringatan tu....

yelah2....! mmg pun....

da....nak out lah....
sakit...!!!

):



SEGMEN : Deco Deco Beng Beng Boong !

join segmen Bro Ben....

Deco Deco Beng Beng Boong !


jom join segmen mudah nie...x yah nak buat entri apa2 pun..
just link link gitu jer kan....
tq Bro Ben......
kan senang.....:)

done...!!

^___^


Tuesday, March 29, 2011

keje ibu tuk kemas ~~~ !!!!

tu la kan...
akibatnya....!!! klau dok tgk lappy...x pandang keliling dah...
hah !!! ambik....
anak buat apa pun x tau dah....kui3....
salah sape nie ??


keje dia....


ibu tgk lappy nie...kjap jer...x smpi 1/2jam lgi pun...
n x sampi 1 minit...dia boleh buat keje nie....
ish3.....
hazim..............hazim..........



sabar jerlah..........
masih bole snyum lagi nie....


^___^



SCOTT'S EMULSION ( SE )

baru beli.....:)

mesti ramai ibu2 yg kat luar sana tau kan benda alah nie....
nie bukannya ubat...tp salah 1 bntuk multivitamin mungkin....tuk anak2 membesar...
baru jer tepikir nak bagi kat anak2 sbb tgk keadaan kesihatan dia orng...x brapa baik dlmbln nie...
nak bagi tahan skit their body....taulah..skrng nie...
dgn cuaca yg x menentunya......
orng dewasa pun mkan vitamin kan....nie kan pulak my kid's yg bru nak membesar tu....

ok...
i share skit sini kebaikan SE nie kan...
ianya membantu ketahanan terhadap jangkitan....insyallah lah...mungkin jarang pas nie dmam or so wat ever lah kannnn......tp...klau nak dtng penyakit nak buat camner kan....

SE nie gak menolong pertumbuhan tulang dan gigi yg kuat.....
stakat 2 ke 3 hari nie...Alhamdulillah lah dia orng nak....
mula2 takut gak...sbb nnti dia orng ingtkan ubat...
sbb my kid's nie..smua pnakut makan ubat !!!

ok...ibu2 di luar sana....
mari kita sihatkan anak2 kita.....

^___^


MOOD.....COME HERE PLEASE.......................

x dek mood. !!!
mood da terbang melayang ditiup angin yg sepoi2 x seindah bahasa....huhuhu....

ntahler...dah la hri nie my doter x skolah....demam...
mlm tadi dok muntah2...baru nie pulak dia nak kene...yg lain da kene hri tu...
nie turn dia pulak ...ish2....
da tegolek jer pulak kejenya nie ha...

nak off la dulu...menyetelkan keje2 yg x brapa nak beres nie....

nak p tangkap mood tu kejap...da terbang2 melayang dah tu hah !!
klau  dibiarkan....ssh nnti...
daaa....

^___^


SELAMAT PAGI SAHABAT


Assalamualaikum....n slamat pagi sahabat sekelian.......
apa kabar hari nie ?? sihat ?? insyallah...smoga diberi kesihatan yg baik kan....utk mnjalani kehidupan nie.....

bekpes apa pgi ne ??




walau apa pun yg anda bekpes pagi nie....
moga knyanglah...! pas tu..bole sambung keje...ok....
ok...semoga ceria hri nie...n
semoga hari nie be+ baik dri semalam kan....

^__^



Monday, March 28, 2011

MY "BIG APPLE"

hri nie x tau knpa...tjuk n3...
smua pasal benda makan....hari mkan2 sedunia kut.....
sy pnya n3 la...x tau la orng lain punya cmner kan.....
hu hu hu hu hu .....
owh my " BIG APPLE "
so sweet are u....
speking london pulak dah ~~~ !!!
apa yg best sngt ngan "apple" tu??
x de la.... suka pulak mngodek nya....cute gak....
apa ?? cute ?? apple sbijik cute ??
udah giler ke hape ??

 dok ler smpi teman jadi giler nengok apple ijau teman nie....
saje suka2...smbil bukak u tube...smbil psang kat apple ijau teman nie  hah..!!!

apa ???
pasang kat apple ??
apple tuk dimakan ler....... !!!

suka ati teman ler nak buat apa dengan "apple" teman,....
kamu nyibuk buat ape...udoh tu...p jejauh...
p tgk akedemi fantasia tu....~~~

apa dah melalut nie....nak tgk "apple" teman x ??
nie ler "apple" teman....

:
:
:
:
:
:
:
:
:
taddaaaaaaaaaaaaaaaa
:
:
:
:
:
:
:
:

:
:
:
:

nie ler "apple" teman.....hehehe


^__^


BANANA SPLIT

huhuhu...sdapnya la bnyi kannnn....
banana gitu...te tengah hari nie...dok citer pasal banana split pulak...cuaca yg panas cam nie...
msti de yg teliur kan.....ngeh3.....

gmbr en google : sekadar hiasan ajer....

nak story mory ler skit nie ha psal banana split nie....sy mmg suka cik pe'ah oiii...
anak2 pun  suka gak...tp maknya telebey suka....:)
weken punya cerita...ari nie bru nak msuk gambor...( x de masa !!! )
ok....

jln2 p beli brang dapur ari tu...sbnrnya da lama lalu lalu jer kat Baskin Robin tu..
lalu tgk hrga skali...cam mahal jer nak beli....
mcm x bes pulak kan..sbb mahal..lari badget en asben kan...sian pulak...
tp ntah nape...hri tu...mcm ada pulak yg mnolak nolak suh beli...
jdi apalagi...try ler banana split nya Baskin robin....

BS Baskin Robin

da namanya eskrim kan..mmg le bes...
tp bila msuk tekak ...mcm biasa jer rasanya...tp...
awat mahai benor.....ceq x tau lah ~~~ !!!

mahal sbb jenama jer kut....
tp bandingkan ngan 
banana split Secret Recepie nya....
SC lagi sedap kut....


BS Secret Recepie
yg kat SC nie...da lama da makan...dlm thun lepas jer....
masih lgi bole bzakan kesedapan nya tau...

banding harga..pun...SC lagi murah skit la...
tp bak kata en.asben...sbb nak cuba kan...
makan jerlah...
pas nie da tau rasanya...x yah lagi dah dok gatai nak ngidam
banana split kan....'

^___^


GEGAR BLOGGER BARU

JOM JOIN SEGMEN BEN ASHAARI : GEGAR BLOGGER BARU


1) KENAPA PILIH GAMBAR DI ATAS  [ ENTRI ]

ambik dri entri di atas...sbb sy godek2 Ben punya blog....jumpa la namanya udang ketak....skali baca...wat ?? udang ketak ?? 1st time dengar udang ketak nie...slalu dok dengar udang galah , udang kara lah..psssttt...nak bgi tau gak...bru 2 3 thun nie bejinak mkan udng sbnarnya....hehe....


2) KENAPA JDI BLOGGER

satu kepuasan ~~!!! sy mniat mnulis sbnarnya...penah ada cita2.....nak jdi penulis novel.....gitu...( sbb suka baca novel.... hik3...) tp x pndi nak buat ayat panjang2...stakat ayat biasa2 tu..bolehla....jdi abdikanlah ayat2 sy tu dalam blog jer....so terciptalah blog sy nie....:)


3)  BLOG YG JDI PILIHAN HARIAN

blog yg mmg konpem sy masuk hri2 n tgk n3nya blog :-
da tentulah blog yg hari2 nya update....mmg nmpak  kat dashboard tu...so boleh kata smua la sy masuk....n blog nie ...DAPUR TANPA SEMPADAN  : mmg best msuk cni...sntiasa buat sy lapar...resepi mmg meletup ~~~!!! best...gmbbr cntik...walaupun hnya cekodok pisang....hehe....


ok...tu sajeer.....

KEK MARBLE PELANGI

alhamdulillah...da tecapai hasrat smalm nak buat kek nie...
 da 2 ke 3 hari menundanya....siap gak smlm...
nama pelangi tu..anak dara i yg bgi tau....
dia yg tiba2 sbut bila nmpk kek tu....
^__^




 RESEPI :-

Bahan2 A

2 cawan gula kastor
2 cawan margerin/butter ( sy guna majerin planta jer...)
5 biji telur ayam
kira2 3 sudu besar susu (susu buat air tu....)
sikit esen vanila

Bahan2 B

2 cawan tepung gandum
1 sudu teh baking powder
pewarna nak pakai apa terpulang...nak guna serbuk coklat pun bole....(terpulang pda citarasa)


Caranya :-

pukul marjerin dgn gula smpi betul2 kembang...gula pun betul2 da hancur...
masukkan telur sebiji sebiji pas tu masukkan esen vanila.
masukkan tepung sikit2
masukkan susu.
teruskan pukul adunan tu smpi dia jadi sebati.
bahagikan adunan pada bahagian2 yg nak diwarnakan.

sy buat 3 bhgian...nak 2 bhgian pun ok jer...

sapu loyang ngan dindingnya skali....sapu skit ngan marjerin (elak melekat)...masuk jer dlm loyang tu...ikut la kretiviti masing2 kan....
ok..reday nak bakar kan....
jdi prepare  la oven anda nak baking yer...mcm baking2 kek slalu tu.... 
Baking dalam masa 45 ke 50 min suhu 175 darj cel.

and cake sy hasil lepas bakar...jadi nie.....


after baking time ~~~!!!!


~~ sape nak cuba...slamat mencuba....senang jer....x ssh pun....^__^ ~~


Sunday, March 27, 2011

~~ Gud my girl ~~

Ujian Feb 2011

kannn~~~!!! mcm x pecaya....ibu cam x caye jer ...
bila my girl nie bwak balik result paper ujiannya ari tu...
tgk kat paper tu...2 ke 3 kali tanya dia...btul ke buat sndiri nie atau tiru...
dia kata betul Thirah buat sndiri...katanya....

yer la kut...
tp ibu ttp x puas hati tang sains tu..ish3...cmner la bole dpt B...
yg  80 lebih tu pun cam x puas hti gak...
bnyk soalan yg dia telepas pandng sbnrnya...n kdang2 ejaan tetinggal...
kene train lbih lagi nie...
tp bila kat umh bnyk btul alasan bila suh siapkan keje skolahnya...

nie bru test 1st...n baru darjah 1...bnyk lagi cabaranya utk mnjadi lebih berjaya...
doa ibu sntiasa mengiringi kejayaan anak2 ibu...
insyallah....



Saturday, March 26, 2011

Selamat Pagi

Assalamualaikum, selamat pagi sape2 yg meninjau sini...:)
da sarapan ??
sarapan apa ??
hri nie simpel jer sarapannya....nasi goreng jer....
jom ler sarapan ......

Friday, March 25, 2011

umat islam dilarang pakai jersey MU







Mantan Mufti Johor, Datuk Nooh Gadot dan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria melarang kaum Muslim di negara ini untuk menggunakan jersi Manchester United (MUFC). Beliau menganggap simbol "Setan Merah" telah menghina kebesaran Tuhan.

Beliau menegaskan agar umat Islam di negara ini tidak memakai logo "setan" yang menjadi simbol "Red Devil". Beliau juga melarang penggunaan gambar salib yang ada di jersi pasukan kebangsaan Brazil, Portugal, Serbia, dan Norway, serta kelab Barcelona.

"Tidak ada alasan memakai jersi seperti itu kerana sebagai seorang Muslim, anda menjunjung simbol-simbol dari agama lain," di akhbar The Daily Telegraph menulis kenyataan Datuk Nooh Gadot, bekas Mufti Johor, Malaysia.

"Dalam perkara ini, tidak ada kompromi atas nama hiburan, fesyen, ataupun sukan," tegasnya.

Sementara itu, Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria, menegaskan bahawa umat Islam yang memakai jersi pasukan tersebut "menjurus kepada perbuatan dosa" kerana dengan memakai simbol dari agama dan kepercayaan lain bermakna mengutamakan agama lain berbanding Islam.



SUMBER : Fajridil.blogspot.com

hindustan

da ptng2 nie ...
suka lyan u tube...
suka lgu nie n citernya...syahduuuuu jer kan lgunya....
citer dri film dhadkan....
layannnnnnnnnnnn...


feeeelinggggggg
^___^



apo den nak masak ??

nak masak apa nie ??
dok dri tdi ngadap lappy nie...konyang ko ??
x do makno eh konyang....
den tongah nak pikir nie hah !!! apo nak masak nak makan nih !!!
ayoooo poning kepalo......):


mekasih ler google...ader gambr nie...
yg ado eh...ikan yo tu ha...
payah2 bonar kang....goreng yolah...masak sambar....
korang paham ko ayat den nie hah !!!
x paham...buek2 paham yolah yo...
den pun da poning nak masak apo nie.....
cow cin cow...
den nak masak.....
apo la lambek bonar msak nie....
anak den bru tdo la....~~~!!!
da.....:)

"renovation"

hak hak hak....
bnyi n3 mcm renovate aper jer...walhal...tukor tempalte blog nie...
udah bosan dgn yg lama....tgk2 blog orng lain...cntik2 jer template..
gatey ler pulok teman nak menukornya....hik3...
bila dah ditukor....adeyhhh....cam tu la pesen nya...x sempat di kemas kini kan...
da mcm tunggang langgang ler pulak~~~!!!
mcm dilanggar garuda....x kemas lansung....
hari nie buat keje2 pembersihan...hrap2 line tenet bgi kerjasama ya....
kalau x...tggu u punya nasib ye BB...i reject u nnti....hati2 yer BB....kah3...
ptng smlm la tukar template nie....x sempat nak kemas dah....
hrap2 bnyk masa la....

Thursday, March 24, 2011

Masih ingt x lagi ....MAERO ATTACK....

Masih ingt x lagi cerita ini....
MAERO ATTACK......mis u so much~~~~!!!!!
ingt lagi CHUN....watak utamanya.....:)
teringat kembali zaman dulu kala...
zaman bebudak...hehehe..dulu2 thun 90 an gaknya...umur time tu dlm 10 ke 11 thun gaknya....citer nie mmg best lah...mmbuatkan sy melekap telekap dpn tv...kui3....
disebabkan drama nie lah...dgn rasa bangga nya masuk persatuan bola tampar kat skolah...
masuk2 persatuan permainan (skolah rendah)...trus dpt pangkat...jdi setiausha lgi tuh...~~!!!
penangan MAERO ATTACK.....

dulu drama nie...time2 petang cenggini lah siarannya....
bila la gaknya ye akan ada ulangan....
x mungkin kut....):
skrng nie melambak sngt citer2 dri indon....
x best lnsung....!!!

dok teringat tiba2 sbb dok godek u tube pnya pasal ler nie...
tp x per...mngimbas kenangan lalu....
layannnnnzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....



nie lagunya...


mana yer nak cri CD nya....rasa2 ada orng jual x ??
rasanya crita yg bagus tuk budak2 zman sekarang.....
anda minat tak cerita nie???
ke sy sorang jer yg syok sndiri...
huhuhu....



AIR



Minum Air  sebaik sahaja bangun tidur di waktu pagi. Air MESTILAH suam - di dahulukan dengan selawat nabi atau kalau tak nak selawat, terpulang lah. Haba mampu menggembangkan bahagian-bahagian tertentu di dalam badan. Air suam di waktu pagi mampu menyediakan peti suara, usus, saluran peranakan, saliran darah dan 'penguin' kaum lelaki. Maka ini lah jawapan untuk mengetest 'penguin' supaya ianya sihat dan keras.

Minum 2 gelas air sebelum memulakan sarapan pagi. Sarapan sangat penting untuk kesihatan dan usus. Paling elok sarapan sebelum jam 10 pagi untuk 'mengejutkan' usus supaya ia bekerja. Dan sarapan tu biarlah sarapan ringan seperti OAT misalnya. Buang tabiat nasik lemak, mihun goreng dan nasik kerabu atau apa apa sahajalah yang berat. Kesian perut.

Minum sekurang kurangnya 3 teguk air setiap 30 minit.

Sebelum sampai waktu makan tengahari, pastikan kita dah habis minum sekurng-kurangnya 4 gelas air.

Periksa warna air kencing. Kalau kuning, selepas kencing minum air satu gelas besar. Minum air bersih lah ya.

Periksa kesihatan usus. Kalau pagi-pagi, selepas minum air, dalam masa 1 jam, tak rasa nak berak, maknanya usus kamu ada masalah. Sila lah pergi buat detox untuk buang toksin. Bagi yang nak tahu kenapa tak makan sebulan tapi berat badan masih sebegitu rupa, atau dah makan Mcdonald satu lori tapi badan pun sebegitu rupa, itu maknanya badan kita banyak toksin. Sila lah buat detox buang toksin. Selepas buat detox, sila minum banyak air untuk singkirkan toksin dengan cepat.

Selepas bersenam di gim atau berjogging, minum 2 gelas air. Barulah kalori yang terbakar di dalam badan boleh tersingkir melalui air kencing.

Sebelum masuk sauna minum 2 gelas air dan selepas sauna, lagi segelas.

Minum air untuk maintain kegebuan/kebersihan kulit.

Minum air untuk menjaga suara.

Minum air untuk menjaga organ dalaman badan.

Minum air untuk memberi tenaga. Penting untuk orang yang hamil.

Minum air untuk mengelakkan mengantuk.

Minum air dengan CARA YANG PERLAHAN untuk mengelakkan jantung jadi tertekan. Lebih kurang macam tu la ayat Dr. Wan Hassan tu. kene paham maksud dia. Sebab kadang-kadang kalau minum laju-laju, senak jugak dada.

Selepas minum air manis seperti teh tarik, teh o, kopi o tarik, milo tabur, sprite, pepsi dan sebagainya, cover balik dengan 1 atau 2 gelas air.

Pastikan kamu sudah pun habis minum SEKURANG-KURANGNYA 3000ml air sebelum jam 8 malam. Kalau lebih, lagi bagus. Rujuk warna air kencing kamu. Kalau perlu 4000ml, tak salah pun. Tapi mesti habiskan sebelum 8 malam.

Dilarang pula minum 3000ml sekali gus pada jam 7 malam.

Selepas 8 malam, minum 1 gelas air sahaja. Seelok-eloknya, selepas sudah makan malam (dalam jam 6 -8 pm) dan satu gelas setengah sebelum masuk tidur.

Jangan mengumpat, mencarut, mengata, mengutuk di depan air. AIR ADALAH BENDA HIDUP. Ia dengar, rakam dan transfer balik. Jadi tak hairan lah kenapa sesetengah perangai buruk kita warisi dari turun temurun.

wallahualam


sumber : FACEBOOK OH MEDIA


Wednesday, March 23, 2011

CINTA



"Tuhanku, jika aku mengabdi kepada-Mu
karena takut kepada neraka, bakarlah aku
di dalamnya. Dan jika aku mengabdi
kepada-Mu karena mengharapkan surga,
jauhkanlah aku daripadanya. Tetapi jika
Kau kupuja karena Engkau, janganlah
Engkau sembunyikan kecantikan-Mu yang
kekal dariku."

"Ya Tuhan, bintang di langit telah
gemerlapan, orang-orang telah
bertiduran, pintu-pintu istana telah
dikunci, dan tiap kekasih telah
menyendiri dengan kekasihnya, dan inilah
aku di hadirat-Mu."

"Tuhanku, malam telah berlalu dan
siangpun segera menampakkan diri. Aku
gelisah, apakah amalanku Kau terima
hingga aku merasa bahagia, ataukah
Engkau tolak hingga aku merasa sedih.
Demi kemuliaan-Mu, inilah yang aku
lakukan selama Engkau beri hayat.
Sekiranya Engkau usir aku dari depan
pintu-Mu, aku tidak akan pergi, karena
cinta pada-Mu telah memenuhi hatiku."

"Wahai kekasih hati, hanya Engkaulah
yang aku cintai. Beri ampunlah pembuat
dosa yang datang ke hadirat-Mu. Engkau
harapanku, kebahagiaan, dan
kesenanganku. Hatiku telah enggan
mencintai selain dirimu."

"Aku mencintai-Mu dengan dua cinta,
cinta karena diriku dan cinta karena
diri-Mu. Cinta karena diriku adalah
keadaanku senantiasa mengingat-Mu. Dan
cinta karena diri-Mu adalah,
menyingkapkan tabir hingga Engkau
kulihat.. Pujian bukanlah bagiku, tapi
bagi-Mu lah pujian untuk semuanya...(Rabi'ah Al-Adawiyah)


SAKIT

dri semalam ke hari nie...
perutku sakit + muntah2 yg teramat......
hri tu  my baby....skrng ngan ibu ngna ayahnya pun kene...
keracunan makanan gaknya.....
sakit itu...ujian dri Allah s.w.t...tuk hamba2 Nya....
ku terima dgn Redha....
x larat lah nak citer pnjang2....
perut mcm pedih2 nie...
menunya hari nie masak bubur jer.......

Tuesday, March 22, 2011

Pagi2 da timbang berat.....

Berat ??
bukan berat badan....tapi berat BLOG ler....
da lama x timbang....hri nie da kelapangan...jdi timbang la...
last timbang hari tu....klik [ SINI ]

result sekarang....turun sikit la...sbb da buang jam kat sebelah tu.....

jam nie da buang.....

buang jam nie sebab....sy tau....smua yg msuk blog pkai lappy kan....so dlm lappy masing2 kat bwah tu msti da ada time kan.....jdi x pyahlah ada jam nie....nnti nak loading bukak blog pun bole cepat skit....nnti klau lmbt2 loading nak bukak....orng mlas lak nak tggu kannnn..........
jam nie pun fungsinya nak bgi cantik jer....:)

today nyer result timbang....nie lah dia...


HARI NIE : 22 MAC


sape2 yg nak tgk blog berat ke tdk...boleh klik kat SINI 

TIPsnya : link tu  untuk mengukur berapa besar ukuran (size) blog/website dan seberapa cepat loadingnya...
Untuk menggunakannya hanya masukkan ukkan URL blog yang ingin di cek....
Kemudian hasilnya akan terus keluar.
Hasil yang ditampilkan yaitu : Size, Load Time dan Avarege Speed per KB.
Yang perlu diperhatikan adalah "Size", karena "Load Time" dan "Avarege Speed per KB" hasilnya akan selalu berubah.

saiz blog biasa punya tidak melebihi 100 KB.

sy nya hari nie 117.57KB...kira oklah....
nnti2 timbang lagi....

sape nak timbang.....sila2 lah....


Alhamdulillah....

Alhamdulillah...segala puji dan syukur padaNya....
Hazim da semakin ok....hopefully hari nie sihat spnuhnya....

semalam da bawak hazim p klinik....
cek2...hazim demam pulak....then doctor ckp sbb dia da mntah2 n ciritbirit.....
so doctor decide suh admit hospital......
petang smlam gak dia suruh pgi spital...(masuk air)...
aduh......bab2 masuk hospital nie lah yg paling x suka~~~!!!

tapi bila doc tgk hazim cergas semacam jer dlm bilik dia tu....
doctor tu pun cakap.....mcm orng x sakit jer....
sbbnya hazim....main2 dlm bilik doc tu...habis kerusi ditolak tolak....
itu sbbnya sy mntak pada doctor....tgk mcm mana perkembangan dia dri balik kinik smpi ke pagi nie macam mana.....kalau masih muntah2 n buang2 air lagi......pagi nie kena lak masuk hospital......

so...Alhamdulillah....sepanjang petang semalam ke pagi nie....hazim x muntah...bf pun nak...dan ok...
nurse pun ada call pagi tadi...tanya mcm mana hazim...
dan sy da bg tau mcm mana perkmbangannya.....
okla....nurse kata....
kalau da mcm tu...x payah lah admit spital.....
Alhamdulillah.....
syukur sangat2......


Monday, March 21, 2011

Anak ibu kenapa ?.....

Hazim x sihat ke ??

Ibu risau....
Hazim x nak makan....masuk hari nie sudah 3 hari la hazim x makan...cuma jamah2 sikit jer...
sblm nie..apa yg ibu makan...hazim akan makan...apa yg ibu suap hazim x penah tolak...
ibu seronok tgk hazim makan...sbb hazim suka makan bila ibu suap dgn tangan.......bila pakai sudu hazim mmg x akan makan....
ibu seronok sbb kakak dgn abang dulu jarang2 nak makan nasi masa umur 1thun mcm hazim......

malam tadi....mlm yg buat ibu makin risau pasal hazim.....
hazim muntah 2 ke 3 kali....tepaksalah ibu tukar baju hazim...menyusu x nak......ibu suakan susu (hazim ibu fully bf)...
hazim tolak....
pukul 4 pagi.... ...ibu tanya...hazim sakit ker ??? hazim snyum jer...walaupun hazim x ckp apa2 (ckp bhasa hazim) n syum2...ibu ttp risaukan hazim....

pagi nie hazim bangun....main2...mcm biasa...
mcm x de apa2 jer malam tdi......
ibu bekpas tdi pun...hazim x nak mkan...
slalu pagi2 mcm nie...sure sekeping roti hazim habiskan....

pagi nie, hazim da siap mandi...
ibu susukan hazim....hazim minum dgn rasa nikmat ibu nampak...
tapi......lepas ajer minum...smua susu tu hazim muntahkan....
melambak atas lantai nie.....
hazim kenapa??
makin merisaukan ibu nampaknya.....

ibu nak bwak hazim pgi klinik.....
tp kene ttgu ayah balik dri skolah nampaknya....
ibu harap2 x de lah benda2 yg merisaukan....
ibu nak hazim sntiasa sihat.....

sihat yer sayang......luv hazim....dri ibumu yg risau.......



gambar2 cuti sekolah

sekolah dah pun buka semula..setelah cuti seminggu...
dan cuti sekolah mggu lepas.....bawalah anak2 pegi cuti..
percutian yg x dirancang....!!!
sungguh pantas...cuma tido semalam dirmh anak buah di Kemaman...then besoknya dah balik...
x perlah...just nak bwak anak2 pegi jln2 jer...


sempadan pahang n terengganu

kul 10 lebih bru smpai kemaman....

on the way nak p Gambang waterpark...nak balik da...

on the balik dri kemaman...dah terlalu kat Gambang...tu yg singgah skali tu...
walaupun baru jer bulan 12/2010 ari tu mandi kat waterpark nie...bdk2 nie still suka nak msuk dan main2 dlm nie...x penah jemu tu...
da nama nya bdk2.... 
nie ler gambar2 yg sempt disnap kat gambang tu...


hazim sronok main air....

hadif ngan gelongsornya....

athirah,hazim,ngan sepupu2..

sekitarnya...

nie lagi..

Friday, March 18, 2011

MAN - RAJA LAWAK MUSIM KE-5

hehehe...seronok tgk raja lawak tdi...
sy ngaku...sy x penah pun tgk raja lawak dri musim yg
1st smpi ke 4...
takat tgk2 cmtu jer...x  tgk pun x per...
tak tau pulak musim ke-5 nie kenapa....sy rajin pulak tgk dri episod yg pertama...
smpi la final nya baru 1/2 jam tadi...
dan pemenangnya ialah.......
smua da tau kan...MAN ler juaranya...
mmg terhibur dgn persembahannya...semoga maju jaya lah pada yg empunya diri...:)

JUARA RAJA LAWAK MUSIM KE-5

tempat ke-2 kumpulan R2...tahniah...best gak...
tmpt ke-3 kumpln BALAS...

tahniah smua sbb menghiburkan sy n family mlm nie...
semoga anda sukses n maju lagi...


SABAR

hari ini masuk hari ke-2 sy menempuhnya....
semoga hari ini lebih semakin sabar dari semalam...insyallah...
kenapa sy mesti sabar .....
nie semua utk hadif...
suda 4 thun baru lah nak ajar dia x pakai diapers....
mmg menuntut kesabaran yg tinggi.!!

semalam pagi yg mulanya...dia suda mengamuk bila x bagi pakai...
ibu kata : hadif dah besar...mana boleh pakai pampes lagi...tahun dpn nak skolah dah !!!
hadif kata : addin ecik agi...din nak tai epem...(dgn kata2 pelat yg teramat ) [hadif kecik lagi...hadif nak pakai pampes]

nie masuk hari ke-2, semoga lebih dipermudahkan....
dulu kakaknya umur 4 thun mmg dah x pakai dah...
betul lah gaknya orng kata...anak perempuan lagi senang ajar x pakai pempes banding ngan anak lelaki....
hadif2.....
semoga kesabaran ibu lebih 'tebal' ye hari nie.....


Thursday, March 17, 2011

~~ MARCH ~~

n3 pun da nama bulan MARCH
apa yg menariknya ??
bagi sy seorang Ibu...bulan MARCH nie...banyak meninggalkan kenangan seumur hidup sy...

kenapa ???

sebabnya...hehe...anak2 lelaki sy yg 2 orng tu lahirnya pada bulan nie....
Ibu doakan anak2 ibu...akan jadi anak2 yg soleh n solehah....(tuk kakaknya)...semoga hidup mendapat keberkatan dunia dan akhirat...

MUHAMMAD HADIF IZDIHAR
a.k.a = addin
lahirnya pada 15 MAC 2007
sekarang sudahpun berusia 4 Thun...
kejap je kan masa berlalu...
masih lagi terbayang saat2 masa nak lahirkan Hadif dulu...


BARU LAHIR 15 MAC 2007
TIME : 8.40 A.M
WEIGHT : 3.49 kg
 
nie ler rupa hadif skrng....

kek hadif...

bila nak potong nie ibu...asik ambik gambar jer.....


MUHAMMAD HAZIM IKRAM
a.k.a = ajim
lahirnya 6 MAC 2010
tahun nie....hazim dah berumur 1 tahun....


lahir : 6 MAC 2010
7.00 AM lahirnya
berat : 2.9 kg

potong kek time !!!!

dia bukan nak potong...tp nak sambar kek tu.....sabar jelah !!

hah !! hepy besday my lil boy ........

~~ SELAMAT HARI LAHIR ANAK2 IBU ~~


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...