"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Thursday, April 28, 2011

INFO UTK BAKAL2 PENGANTIN PEREMPUAN.

sy jumpa info nie...jln2...berblogwalking ke serata blog....sy jumpa lah artikel nie....
msti weeken nie..rmai yg nak melansungkan perkahwinan kan.....al maklumla...cuti 3 hri kan.....

nie sy sharekan utk bacaan anda ok....


WASIAT RASULULLAH S.A.W. ADAB UZ-ZIFAF

Ahmad telah menceritakan :

"Telah menceritakan kepada kami oleh 'Amru bin Hafsah dan Abu Naar dari Muhammad bin Al-Haitham dari Ishak bin Hanjih, dari Husaif dari Mujahid daripada Al-Khudri yang berkata :

"Rasulullah s.a.w. telah berwasiat kepada Saidina Ali bin Abi Talib r.a di mana baginda telah bersabda :

"Wahai Ali, bila pengantin perempuan masuk ke dalam rumahmu, maka (suruh ia) tanggalkan kasutnya ketika ia duduk dan (suruh ia) membasuh kedua-dua kakinya. Maka sesungguhnya apabila kamu berbuat demikian Allah mengeluarkan tujuh puluh (70) jenis kefaqiran dari rumah kamu,! dan Allah s.w.t. menurunkan tujuh puluh (70) rahmat yang sentiasa menaungi di atas kepala pengantin sehingga sentiasa keberkatan itu meratai setiap penjuru rumahmu dan pengantin itu sejahtera dari penyakit gila, sawan (gila babi) dan sopak selama mana ia berada di dalam rumah tersebut. Laranglah pengantin itu daripada memakan dan meminum empat (4) jenis makanan ini pada minggu pertama perkahwinan iaitu :

1. Susu
2. Cuka
3. Coriander (Ketumbar)
4. Apple Masam


Saidina Ali r.a bertanya : "Wahai Rasulullah, mengapakah empat jenis makanan ini di larang..?"

Baginda menjawab : "Kerana rahim perempuan itu kering dan sejuk, dengan sebab dari empat perkara (makanan) ini untuk menghalang dari dapat anak. Sesungguhnya tikar di penjuru rumah adalah lebih baik daripada perempuan yang tidak dapat anak."

Saidina Ali r.a ! bertanya : "Wahai rasulullah, mengapakah cuka itu dilarang..? (semasa haid dan semasa minggu pertama perkahwinan) ."

Baginda menjawab : "Apabila ia minum cuka semasa haid, sesungguhnya haidnya itu tidak akan bersih selama-lamanya secara sempurna .Mengenai Coriander (ketumbar) ia mengganggu haid di dalam perutnya dan menyukarkan kepadanya kelahiran .Tentang Apple masam, ia memotong haid sebelum masanya maka menjadikan haid itu berlalu begitu saja dengan sebabnya."

"WAHAI ALI PELIHARALAH WASIATKU INI SEBAGAIMANA AKU TELAH MEMELIHARANYA DARI JIBRIL A.S."

dah baca ??.... alhamdulillah......

kepada bakal2 pengantin kat luar sana...semoga segalanya dipermudahkan.....insyallah.....

^___^

Tuesday, April 26, 2011

KEK KUKUS COKLAT

nie ler sarapan pgi nie....bole skali ngan mnum petang...
kek nie..sbnrnya kukus....tp dek pengukus yg x brapa nek best tu...
jdinya...sy bakar jerlah....
patutnya nak letak choc.rice kat atasnya....
bole lupa pulak....



nie ler rupanya kek choc kukus....x kukus...versi bakar....:)

mudah jer resepinya....nie sy kongsikan....


RESEPI

2 cawan tepung gandum
1 cawan gula kastor
1 cawan susu pekat
2 biji telur
1/2 cawan serbuk koko
1 cawan air suam
1 cawan minyak kelapa
1 sudu kecik soda bikarbinat

Cara2nya :-

---> mula2 masak air suam dengan minyak tu dulu....(sejukkan dlu tau...)
---> ayak tepung, soda bikarbonat, serbuk koko.
---> pukul telur dgn gula smpi kembang.
---> da kembang, masuk bahan2 diayak tdi....dengan minyak yg dah sejuk tdi.
---> masukkan susu pekat tdi....
---> last sekali kukus....

tu jer....x ssh pun....
bole gak kalau nak letak toppingnya....
sy x letak sbb rsa cam dah mnis...hadif pun x suka ada topping tu....

^___^





Sunday, April 24, 2011

seharian di Nilai 3

nilai 3

semalam.....seharian di Nilai 3....
bukan p soping barang pun....pgi bwak kkk ipar beli barang2....
dia nak wat kenduri kawin anaknya......
jdinya...tu le bwak dia p sini......

maka....seharian semalam ler daku x mengon9 kan diri.....
sunggh seronok tgk dia menyoping barang.....^^
tecapai ler hajatnya nak cari doorgiftnya dan brang2 lain.....

gambar doorgift ??
x mo tunjuk lah.....tu privacy SIL ok....hehe....


cantik2 tu barang2 hantaran....
betuah ler orng skrng nie...mcm2 design....
cuma siapkan ongkosnya saje !!!


mcm2 design....n macam2 kaler....
serius...harga pun cantik !!!!


dak tecik nie...konpem ler ngikut....
x ssh pun sopin bwak dia....
kakak ngan abang x ngikut.....

^__^


first giveaway UmiDanish


Assalamualaikum....selamat pagi....
pagi2 sudah join GA....hehe....saje suka2 kan....
kalau menang ......hadiah tupperware tu.....
ai minat giler ngan brang2 nie...dri yg kecik2 nya...smpi ler brang yg besor2......^^

sape2 nak join tu...klik kat banner tu.....
maleh nak bawak mouse naik tang atas tu....klik ler kat SINI .....
ok.....

jom reramai meriahkan GA Umidanish nie...
tarikh tutupnya.....3 MEI 2011....
ada masa lgi tu kan.....:)

Friday, April 22, 2011

HARI NI = HARI BUMI SEDUNIA


ye...hari nie la HARI BUMI SEDUNIA ......
bersama-sama lah kiter jaga bumi yg dah semakin tua nie.....

bila da semakin tua nie....."dia" kuat merajuk tau....
tu yg makin bnyk bencana alam....
sbb "dia" x tahan tgk perangai pnddk2nya.....

jom kita hijaukan bumi kiter.....sayangi dia.....^^


cara yg paling mudahnya.....
kurangkan guna beg plastik......jimat tenaga letrik.....tanam tumbuhan kat rumah....
simple jer kan ......



kalau x kita yg nak jaga.....nak suruh sape lagi....??
makhluk asing ke ??
pikir ler sendiri.............


^___^




pindah umh yg lgi besau.....

kannn...!!!
pindah2 nie....bukan keje senang kannnn!!!

x ssh pun...sonang yo tuuuuu............

pindah bunganya pasu lah !!!!



nie asalnya bunga nie.....duk dlm umh jer...atas almari....
tp ksian tgknya...
sbb space tanah tu....mcm x ckup zat tuk dia hidup jer kan....
kesian kat dia....

jdinya....ku pindahkan dia ke rumah bunglow yg "lebar"....
biar dia idup membesar dgn sihat dan kuat.......


kannnn....bru bole benapas kan....!!!

^__^


Thursday, April 21, 2011

tiba2 teringat....

tengah nak buang gambar2 lama dalam album kat lappy nie....sbb da rasa mcm bnyk dan menyemakkan mata....jdi sesi mengemas pun nak dimulakan....dalam dok pada kemas mengemas album pic tu...terjumpa lah beberapa keping gambar rumah...dimana sy telah dilahirkan....mak kata x sempat nak p spital...last2 kuar kat rumah nie jer.....gambar bawah nie rumah lama tau....

nie rumah lama.....

yg gambar atas nie rumah lama.....oh ya!!...lupa lak...rumah nie letakkanya kat Kg Masjid Tinggi, Bagan Serai, Perak darul ridzuan...no rmh?? x yah lah...bukan nak antar surat pun kan....!!!

so sekarang nie....da cantik skit la rumah nenek ni...(nenek arwah dah...)......

rmh bru...x baru gak...dah lama renovate nya...x ingt thun brapa....

nie la rumah arwah nenek sblm nenek kembali ke rahmatullah hujung tahun lepas...sayang sngt kat arwah nenek....sbb nenek....bnyk sebab...x terucap x tertulis nenek punya kebaikan....semoga nenek tenang di "sana"...Al-Fatihah tuk nenek....

arwah tokwan x sempat ddk rumah nie...(yg baru) sbb tokwan pergi masa umur sy bru skolah rendah...masa tu...sy pun x brapa nak ingt thun brapa.....

slalu mak ngan abah bawak balik umh nie....kira my kampung ler.....time2 cuti skolah panjang la....x leh slalu nak balik...sbb jauh...bayangkanlah dri n9 ke Perak....dulu2 balik kg naik keretapi....mana ada kereta mcm skrng nie....dulu2 x mampu nak beli...sbb kete mahal tuuuu.......

kalau balik kg....seronok x tekata...blakang umh nie bendang ......

ada 1 lgi rumah....arwah nenek ngan arwah tokwan sebelah abah.....nnti kalau jumpa gambar....nnti sy citer skit pasal umh abah pulak.....

yg nie rumah tempat mak dibesarkan....dan tempt sy dilahirkan......nostalgia gitu !!!


p/s : Al-Fatihah tuk mereka2 yg telah tiada........




usop wilcha vs mark zuckerberg

baru jer dapat berita nie....mcm x pecaya pulak....sungguh besar aura usop wilcha kan...smpi orng luar pun nampak kehebatan goyangan tangannya.....terbaeeeekkkk dri ladang gitu....!!!

kenal usop wilcha x ?? kalau mengkomer2 kat luor dak kenal.....huhuhu.....x tau ler teman nak kate apa....

mark Zuckerberg kenal ?? x kenal gak ?? ....tipu ler komer.....!!!

yg kenal tu...senang nak citernya camnie....yg x kenal sila google lah mereka2 nie ye.....:)

alkisahnya punya beritanya....si en.Mark nie....da lepaskan syarikat pesbuknya kat usop wilcha.....senang citernya...skrng nie....owner pesbuk....usop ler.....

x pecaya ?? cuba tutop pesbuk korang sekarang.....cepat tutup....cepat tutup....

pegi muka depannya....nengok betul2....nnti kuar yg nie tau.....


pesbuk bru usop wilcha !!!


hah !!! ada x ??

x pecaya ?? korang yg nak pecaya....sukahati ler....

kang kalau x pecaya...tggu ler...malam kang Kak Limah sampai ye......

:)

pakai tudung lepas mimpi ngeri....Alhamdulillah.....


tajuk pun da bunyi alhamdulillah kan....syukur...be+ lagi kalangan muslimat yg sedar...betapa pentingnya aurat tu kan.....sy x lah sempurna sangat...masih jauh lagi tuk menasihati orng lain tuk berubah...tp sy sbagai islam...rasanya x salah kan utk sy share sedikit info yg sy dapat....mana tau...bole menambah pahala yg x seberapa dlm blog nie....x lah nanti orng kata blog nie duk suka merapu kan....yg baik jadi teladan...yg jahat jdi sempadan...x gitu ??

bebalik pada tajuk nie.....antara kata2 dri wanita nie...

Tiba-tiba saya merasa sesak nafas dan sakit seperti nyawa mahu dicabut keluar. Saya terjaga daripada tidur tetapi masih terasa sakit dan sesak nafas. Saya panik. Ya Tuhan! Mungkinkah saya akan menghembuskan nafas yang terakhir pada malam ini juga?

wanita nie seorng yg bekerjaya...." Profesion saya sekarang ialah pengurus syarikat dan saya lulusan luar negara. Saya mula memakai tudung pada tahun 1994 iaitu ketika berusia 24 tahun. Terus terang saya katakan, memang sebelum itu saya tidak pernah terfikir hendak memakai tudung."

 antara lain ayat2 nya...seperti dibawah nie ....:-

Sehinggalah tiba-tiba pada suatu malam Jumaat saya mengalami mimpi yang menakutkan. Dalam mimpi itu saya nampak semua adik beradik, saudara mara dan kawan-kawan saya, tetapi tidak ada seorang pun yang nampak saya.Mereka bercakap sesama sendiri tetapi langsung tidak menghiraukan saya, seolah-olah saya tidak wujud lagi. Kemudian barulah saya diberitahu saya berada di alam lain dan akan menemui ajal saya pada hari itu. Saya dibawa ke situ hanya untuk diberitahu yang saya hanya menunggu masa akan mati tetapi tidak diketahui waktunya dan caranya. Jadi, saya berada dalam keadaan cemas sepanjang hari kerana tidak tahu apabila saatnya dan bagaimanakah cara saya akan mati.

nak baca lebih lanjut....??
bacalah...x rugi pun....dri baca benda yg bukan2 tu...ambik la masa seminit dua......
tpi x nak baca pun x pe...sy x paksa...ok...tepulang pada diri masing2 kan.....

sape2 nak baca tu...boleh baca SINI

ok....

demam lagi !!



my lil encem boy nie...demam lgi....bulan april nie...mmg x bes lnsung bgi ajim...
setiap minggu demam....demam nak ringan kan bdan kut...bak kata neneknya...

mcm mana x demam...semalam pgi umh Mak Ngah nya....rumah tu kwasananya luas....
ajim pulak bru dpt kaki (baru bejalan...)....apa lgi...x ingt dunia lah dia....
bejalan kehulu kehilir....jatuh teduduk...bangun balik......
dgn x tdonya waktu petang....(slalu ptng dia tdo....bgi + tenaga....^^...)

balik umh malam pas magrib...bdannya sudah panas....
tpi...masih dpt abiskan nasi goreng lgi....
makan ubat....pas tu bgi dia tdo...mlm tdi pun bangun agak kerap....sbb nak mnyusu....

ajim...!! hri nie sihat ye....nnti ibu bawak jln2 lagi ye....^^



pagi2 dah gelabah !!!

Assalamualaikum...selamat pagi....
hari nie...pagi2 sudah gelabah.....mana x nya...
kamera ku ilang ntah kemana....huhuhu............

semalam nak kuar rasanya buh dlm beg anak....
pgi tdi cri2....punggah2 beg hazim...
x de pulak....apa lgi....sms en.asben kut2 ada dlm kete.....
en.asben kata...x de pulak...!!!  aduh !!!...mood dah ilang terbang melayang......

camera tu x lah canggih mna pun...rege pun biasa2 jer....
tp sayang siut bende tu......mana2 pgi mesti bawak dia.....

lebih kurang camnie la.....tpi nie en.google punya tau.....
cari punya cri....kuar msuk bilik....da abis punggh beg pkaian hazim.....
giveup lah...!! mungkin tecicir kut kat umh m.ngah hazim semalam.....(pikir dlm hati...saje nak bgi sedapkan hati kannn.....)

last2 dlm pada dok kmas2....tejumpa kamera sayang nie atas meja tetutup dgn beg kecik....
ptut ler x jumpa....!! ingt da ilang....

alhamdulillah.....
masih panjang hayat dia dgn kitaorng....

^___^


Wednesday, April 20, 2011

KEK GULA HANGUS



merajinkan diri buat kek gula hangus nie.....saje2 nak buat....dan sajer2 nak makan....

nak resepi??

boleh tgk kat SINI ....da penah buat dah nie..tp teringin nak makan bende manis.......



jdi...nie ler hasilnya yg x seberapa pun....gebu2 gitu....!!
cubalah.....

^__^


sarapan dgn Bijirin jer ??

monin....dah sarapan ??? nak tau tak....sarapan dgn Bijirin meransang daya ketahanan....

nie google nya pic tau.....


bukan sy kata.....tp cuba baca ayat kat bawah nie eh....

Individu yang mengambil sarapan lebih bertenaga dan mampu menjalankan tugas harian dengan lebih baik. Kanak-kanak yang bersarapan juga didapati lebih fokus dan aktif di sekolah. Inilah sebabnya sarapan yang berkhasiat (kaya dengan tenaga, vitamin dan mineral) sangat penting untuk kanak-kanak...

masih sangsi dgn kata2 diatas ??

baca nie lgi....

Mengambil sarapan yang baik contohnya semangkuk Nestle Koko Krunch yang diperbuat daripada bijirin penuh boleh membantu memperbaiki prestasi kanak-kanak di sekolah....

x pecaya gak ??

baca lah sendiri lah kat SINI .....

Tuesday, April 19, 2011

Indah cahaya....

Assalamualaikum.....selamat pagi ...
sihat ?? moga sihat ngan ceria lah yer ari nie....

pagi2....da dok dpn pintu pgar rumah ??
wat pe ??

bukak pagar ler....kuar2 nak bukak pagar tdi...tgk tang langit.....
cantiknya cahaya pagi.....apa lgi...masuk blik ambik camera la.....
snap cepat2....sementara keta x lalu lalang lgi kan......sempat ambik 2 pic jer....
sbb tiba2....pagar umh sebelah tebukak....(dia pakai otomatik ler...tu yg tiba2 tebukak...!!)


jdi...nie jer gambar yg dapat ambik.....

subhanallah...


insyallah cuaca baik hri nie....

^__^




Monday, April 18, 2011

lagi2 gambar.....

x de idea....so sy bubuh gambar jerlah yek....nak join GA2...tu..nmpk bnyk...
tp mcm memerlukan idea gak...nnti2 lah....
layan gambar dulu eh.....:)







alhamdulillah....da makin banyk tapak bejalan.....
makin penat ler ibu nampaknya nie.....




cerita mee ngan maggi.....

tersebutlah kisahhhh....ahhhahhhahhh...(bca cam syair eh......)...
citer nya camnie....dlm sabuah pasaraya kan...(korang bayangkanlah...giant ke..jusco...tesco...the store...apa2 jelah yg trbayang kat kepala....ikut suka hati..tiada paksaaan ...!!)

citernya camnie....dlm hypermarket tu...ada lah dua jenis makanan nie....
nmanya mee ngan maggi....


mee nie cemburukan si maggi nie....(biasalah..orng kan slalu bli maggi...)
smpi bemusuhan ler mereka2 nie....nak dijadikan cerita....kebetulan pulak...
rak mee ngan maggi nie...letak berdepan......ish3........apalagi...ber+ cemburu yg meluap-luap ler....
bila mee tgk ramai orng yg ambik maggi.....


dan dijadikan cerita...satu hari tu....rak kat depan mee udah kosong.....lega hati mee...!!
sbbnya...x payah dah nak nengok muka maggi hari2....wat sakit mate jer kan.....!!
keadaan tu..berlarutan selama beberapa hari......

dan satu pagi yg indah.....bila mee bukak mata jer....tiba2 dia terpandang....
rak kat depan mata dia......penuh pulak ngan bihun.....
alamak !!!!!....apa dah jadi nie......??

mee menjerit ....
" Woi maggi, mentang2 la buat teknik rebonding, kau jangan ingat aku x kenal kau......!!!!
......Bihun tercengang cengang.............


^___^

moralnya : pikir ler sndirik !!!! da besor....x kan smua nakbg tau !!!



Sunday, April 17, 2011

aksi buli membuli .......!!

bkn adik yg kene eh....tp abng yg kene buli....!!

hah...! ambik sedas !!!

nie bukan cobaan nie....nie btul2 punya.....
smpi nangis abg tu....



dak kecik nie...mmg lgi "hebat" dri abng dia...
abng---> jgn pikir ko abng eh...---> kata2 dri adikmu.....




sesi membuli blum tamat !!
abng tgk tv pun kena gak....
nasib laaaaa.....



masih bole senyum....mmg abang yg baik......



aduh ibu.....!! tolong....sakit da nie....

kesian abang hadif...walau mcm mana adik buat...dia jarang lawan balik....
abang yg baik !


p/s : aksi nie tuk bdak2 umur 5 thun kebawah ye....ibu bapa x pantau pun bole...just pantau ngan kamera eh...itu lgi berbaloi....har3......

^___^


lempeng dgn tempeleng ......

antara lempeng ngan tempeleng...


2 word yg banyak betul beza ngan maksudnya kan......tp yg nmpk sama nya...tang "nahu" nya....
sebutannya lah.....
apa yg menghubung kaitkan 2 word nie ?? nak tau apa....senang jer....

orng yg kene tempeleng....masih boleh makan lempeng semasa lapar .....!!!

har...har....har....

saje nak wat lawak yg x brapa nak lawak....
no n3...or idea nak wat sbnrnyaa......boring basuh baju yg melambak.....!!!

^__^




Friday, April 15, 2011

perasaan anda ?

Assalamualaukum........selamat pagi......semoga hari nie lgi baik dri hari2 semalam....
ye...penting tu..nak menyatakan yg mood sy hri nie...baik skit jer....mood x best sbnrnya.....(dlm dunia maya)...

kenapa ngan dunia maya ??

ntahlah...kadang2...rasa mcm up2...kadang2 rasa mcm down2 pulak....x dpt dijelaskan !!! jgn tanya kenapa....

nak citer nie....yg btulnya....apa korang rasa eh...bila kita bertanya orng x bgi respond ??

aku nie tunggul ke?? tunggul kayu tu pun bermakna weiii....!!! bole cangkul...bole buat kayu api....!! taulah zaman skrng x pakai kayu api...tpi bole wat msak2 time keduri lorrrr !!

sekurang2nya kalau x tau kata jer la x tau...!! x yah den tetunggu tggu nie hah !! bila orng tanya wat dono jer...rasa nak bako ajer !!!


Thursday, April 14, 2011

minum petang...

petang sudaaaa....da minum ??
my family nya mnum ptang ari nie di taja oleh "my kitchen"....
ngeh3.......sape owner " my kitchen" tu...??

saya lah !!! sape lagi....
takat cekodok pisang 2 3 biji....x de maknanya orng nak taja2...!!
buat sendiri lorrr.....!!!

cekodok pisang jer......

jemput2 minum saudara saudari.....

^__^



menge'lunch'kan diri....

Alhamdulillah....
selesai suda menge'lunch'kan diri....
biasa ler lmbt2 cenggini.....time2 cenggini...my lil boy bru tdo.....
bru ler dpt makan ngan aman dan damai........
menu ari nie...simple jer....x yah serabut bagai....x rmai yg mkan....


keli telebey lada....hehe....

jempot2 makan....erkkk...!!
alhamdulillah.........

^__^




udah2 ler tu....

iye....
udah2 ler..
moh kite p masak....
x siap kojer duk melayan benda nie....
puas ler hati udah dpt join 2 segmen...
nengok status2 GHMB.....dah la yek.....

udah siap kojer nnti...teman on9 balik la yer.....:)


teman nak masak nie...
ada sape2 nak nolong ker.....
x mo tolong....??
KITE BAKO....!! KITE BAKO !!!
eh silap !!
teman bako ! teman bako !
hehe....


ben ashaari gegar lagi


yo yo yo yo....segmen gegar menggegar lagi !!!
jom join..........!!!!
trikhnya 14/4 smpi 17/4 nie ye...maklumat lanjut....klik SINI atau banner tu pun bole....
^__^



bloglist kategori ibu-ibu


Assalamualaikum...selamat pagi....hri nie dimulakan dgn menyertai bloglist yg dibuat oleh MRS SABRI ..
bloglist nie khas tuk ibu2 jer eh...sape2 nak join tu...bole klik kat banner tang atas tu...
nak klik nama atas tu pun..... bole jer...ok....step by step sy buat...ikut syarat2nya...
x ssh pun...senang je kan....

1. ok mrs sabri...ai da folo u.....:)

2. dia kata mesti ada anak ngan suami.....----> alhamdulillah....sy ada 3 orng anak..1 gegirl....2 boboy....
husben...sorang jerlah....
dat my luvly asben i already have till end of my life...insyallah........:)

3. rajin masak ??
op kos la ai rajin...hik3...da nma SRT...kojer duk umh....mmg ler masak....
tp sy mmg slalu suka masak...baking2....sbb anak2 suka makan...(mcm kek2 tu...)
masak ikut suka jer...asal x de bnyi komplen..kira orite ler.....

4. tegas dlm mendidik anak2.....
mmg sy tegas !! n kadang2 garang gak....sumtime....anak pun takot gak....
bkn apa...ssh sbnrnya nak ngajar anak nie...tambah2..dia orng tgh nak membesar kan....
pukul memukul tu...jarang la....tp..kalau smpi da begaduh adik beradik....
sy punya tngan pun bole naik sama.....
x de rotan kat umh.....bkn x nak....tp...anak2 zaman skrng...lain sikit peelnya.....

ok lor mrs.sabri...suda pun buat.....terimala sy seadanya.....hehe.......:)

^__^

Wednesday, April 13, 2011

eskrim dolu2

nie la dia eskrim dulu2....


beli time blik skolah ptng....sbb cuaca pnaz....
wajib mkan eskrim....!!!
dulu ada acik kat kg...jual 10sen jer.....
skrng...mna nak dpt seposen....skrng da duaposen....
 
nie buat saje2 jer...tuk anak2....
1 perisa anggur....lgi 1 perisa milo.....
bole la....x pandai pun nak buat eskrim yg cangih manggih tu......
asal anak kata sdap....dan abis....
sudah puas hati.....


sakit + klinik + orng2 tua

Assalamualaikum....slamat tghari....dah lunch ??....
slamat 'mengelunch' lah yer......
suda masok 2 hari nie..ai semput2....huhuhu....asma attack gitu...
ubat pulak...ckop2 jer...skali nak pam...
x brpa  nak kuar spraynya....tu ler tadi pgi kinik...ambik ubat pam tu...ngan bwak my kecik nie p ambik ubat selesema skali...doc bg ubat titis jer...sbb masih baby lgi kan...ubat bagi cair kahak2 jer......

apa kene mengena ngan orang tua lak??...


bkn yg nie yek...nie sekadar hiasan dri google....

bukan apa...masa dok menunggu turn di kinik tdi....
tejumpa ngan makcik2 ngan yg bwak cucu...ada yg bru lahir...yg da 2 ke 3 bulan pun ada....kesian pulak nengok nya....

sayang cucu gamoknya....

tp...sy kesian tgk...sbb mereka2 itu...udah tua....
mereka2 sdh menjaga kita dri kecik smpi besor......ptutnya...x yah lah bebankan mereka ngan anak2 kita pulak kan....?? itu pndangan sy jer....

ntahlah..mungkin mereka2 tu da masalah sendiri gaknya....manalah tau kan....
think +ve...dah la.....


Tuesday, April 12, 2011

GIVEAWAY PERTAMA PEONY PINKY


sy menjoinkan diri...lepas di tag oleh sis Lizah Hamidin  ...
ok...jom ler kita join...saje...nak support each other kan....
klau x blogger2 yg buat...sape lgi kan....
ok...sy nak tag....




ok....done !!!

^__^



Monday, April 11, 2011

ariana's story 1st ga


join GA lagi...! yg nie kak Ariana punya 1st GA...
moh ler sape2 nak join tu....klik kat sini ---> Kak Ariana ...ok...

join pun saje nak memeriahkan dunia bloger2 nie kan...
lgi pun...ari nie...idea x brapa nak timbul....so...join jer sape2 yg wat GA nie....

sape dah baca nie...then nak join...bgi ler kredit kat sy eh.....
mekasih....:)

^__^

mamazakwan's Birthday giveaway


skrang bulan rajin...join GA2 yg blogger2 buat....dan disebabkan kerajinan tu...
sy menjoinkan diri utk GA nie.....
sape2 nak join tu....bole klik kat cni --->  MamaZakwan's Birthday Giveaway 

Syarat 1 to 3....suda di buat....msuk syarat ke 4....hehehe.....soalannya .....

Jika saya ada RM50, saya teringin nak kasi  cupcake jer....skrng nie x main dah kek besor2 nie kan...jdi ai bgi u cupcake je la yek...duit pun...cukup2 rm50 jer...klau mamazakwan letak 5k ke..bole gak bagi adih mahal2 skit kan.... kannn .....kannn....
sebagai hadiah besday Nad@MamaZakwan sebab x kan cupcake jer...
ok la tu....skrng orng x main dah cake besor2....orng nak cupcake comey2 jer......budget ai pun ciput jer....hehehe...tgk gambar tu pun....mamazakwan nak cupcake kan...?? tp malu ler tu nak post kannnn.....ai tau.....:)

ai x tag sape2....tp sape nak join bole klik kat link atas ye.....

ok MamaZakwan......done !!!

^__^



x perlu kata apa2...senyum !!!

Assalamualaikum....selamat pagi....ceria2 dipagi isnin ini....
semoga hri nie lgi best la kan dri semalm....semalam....dan semalam2 nya......:)

mulakan pagi ceria anda dgn  ^__^ ok.....

tq google
senyum seindah suria....yg membawa cahya.....
senyum la dri hati....dunia mu berseri.....
senyum.....membahagiakan....menceriakan.......!!
(ntah....! da x ingt...lirik lagu ni...)

bukan ssh benor nak snyum....senyum jer.....ok....


ceria2 ye hri nie...........daaaa....



Sunday, April 10, 2011

yuyu zulaikha - ferrero Random Giveawy


good morning.....:)
nampak header yg tetepek kat atas nie tak...dak Yuyu comey nie.....hehehe....
dah letak header dak comey  nie....
op kos ler ai join dia nya GA kan....
saje2 jer...mna ler tau...rezeki anak2 kan...dapat cekelat......
sape ler x suka cekelat kan..............mmg rugi...!!!
ilang 1 nikmat hidup kat dunia nie tau....!!!

ai mmg mimat cekelat tau...x disangkal sangkal lagi....:)

^__^

Saturday, April 9, 2011

weekend yang bosan ! tak reti2 nak jengah ?



tajuk jer dah tau kan....utk orng2 yg bosan...
saje gatai tngan join...bosan der...
kata nak kuar....x kuar2 lgi nih....ntah kuar ntah tdk....
bosan kan Pinky Momma.....huhuhu....
bosan lor....klau duk teperap jer kat umh........perlu ambik udara luar...tp x de sape nak bawak.....
huhuhu...............

sape2 yg bosan...moh ler kita join nie...
saje...nak ilang bosan kannn....!!!

^__^

jalan2 pgi pc Expo...

start semalam 8 Mac smpi ahad nie 10 Mac...
kat MITC Melaka ada PC Expo...lbih kurang cam PC Fair jer....nma ngan organize jer bebeza kot....

so smlm x lepaskan pluang pgi sana....klau pgi sabtu or ahad...sure ramai kan...
mlas nak sesak2....bnde same jer.....

smpt posing dulu....

tmpt mcm nie surenya makin lama makin ramai orng....



mcm biasalah....kat cni...mcm2 ada jual....mcm2 ada lelong....
murah skit la dri harga biasa....

hanpone lelong pun ada....x tau la ori ke x....


mcm2 kaler ada....


tu baju2 kaler biru tu..orng celcom mempromote broadband mreka...
pnuh kat situ.....smua jenama ada...maxis.tm., digi...ntah apa2 lgi...
ada ke x gaknya orng nak beli....ada kut......

dpt la beli apa yg en.asben idamkan semalm....
so sbb beli belah lbih 1oo...so bole lucky draw....

x luck sngt la kot smlm....dpt mouse pad jer (gmbr mouse pad itam kat bwah nie..)
mmg gaknya.....sbb spin pun pakai pc jer...
x real punya spin....x mcm roda impian pun.........:)


nie ler bnde2 en.asben yg rembat smlam.....
smua nya tuk lappy nie......

^___^



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...