"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Monday, October 31, 2011

Telekung Project

Assalamualaikum, apa khabar anda hri nie....semoga hari nie lebih baik, lebih ceria, lebih gembira hendaknya kan...berapa banyak nya lebih la....watever pun hidup mesti diteruskan......

ok..pagi² isnin nie dah mula lak merajinkan diri nak menghupdate blog...bukan apa..sbb ada somting bende yg interesting yg sy nak share kan sini...somting yg boleh menambah saham kita di akhirat, nak menambah pahala nie...kadang-kadang senang je...x ssh pun...tp kita manusia nie yg rasa ssh kan....watever lah, janji sy sebarkan niat murni saudara muslim kita nie....

Someting yg interesting tu...( bagi sy lah....x tau pada pandangan mata hati anda) satu projek yg sy rasa sngt² mulia....sangat² baik...usaha yg perlu pengorbanan masa, tenaga dan dah tentulah wang ringgit....tp apa nak kisah kan sbb ianya smua utk menambah "saham" di akhirat.... 

Kat sini sy nak sharekan satu page di Facebook nie..page TELEKUNG PROJECT , jom sama-sama kita LIKE page nie...dalam usaha membantu adminnya Puan Azila Aziz nie utk kembangkan lagi usaha murni beliau. 

Cerita sikit...apa dia telekung project nie ?? 

ok lah......anda yg berminat...boleh rujuk SINI... harap ianya dpt membantu....semua dah diterangkan dengan jelas disitu....dah baca ?? so..jgn lupa kita pakat ramai² LIKE pagenya...

p/s : jom kita tambah amal !!!........... ^___^



Saturday, October 29, 2011

Kelebihan ayat kursi

Ayat Kursi:-

1) Baca pada saat keluar rumah, 70000 malaikat akan menjagamu dari semua sisi
2) Baca saat masuk rumah, kemiskinan tdk akan memasuki rumahmu
3) Baca setelah berwudhu, Derajatmu akan dinaikkan 70 tingkat
4) Baca pada saat tidur, malaikat akan menjagamu sepanjang malam ...
5) Baca setelah solat, maka jarak antara kamu dan surga hanyalah kematian.

p/s : Sampaikan kepada orang lain, maka ini adalah sedekah jariah. Dan pada setiap orang yg mengamalkan, kamu akan ikut mendapat pahalanya sampai hari kiamat.

Khasiat kacang panjang

tq google
Khasiat Kacang Panjang:-

1. Kacang panjang amat berkhasiat untuk merawat reumatik, arthritis dan gangguan saluran kencing. Ia juga berkhasiat untuk menjaga kulit dari gangguan jerawat, membantu pemulihan luka bakar, gangguan ginjal dan gatal-gatal.
2. Kacang panjang juga berguna untuk mengendalikan kadar gula darah, mengatasi hipertensi, memperkecil risiko strok dn serangan jantung, meningkatkan fungsi organ pencernaan, dan mengatasi sembelit.
3. Kacang panjang yang memiliki sifat antikanser dapat membantu mencegah kanser payudara dan kanser darah.
 

Friday, October 28, 2011

APAM TEPUNG BERAS

kenapa ye lately nie...malas sngt la nak hupdate blog nie.....nie pun mcm terpaksa nak merajinkan diri nak update...mood udah terjun laut gaknya............huhuhu......

so malam nie..sy merajinkan lah diri nie...masukkan gambar kuih yg duk buat petang tadi......1st time buat nie...dah lama teringin nak buat...masa yg x de...jdinya..hari nie mcm rajin la skit...buatnya pun x leceh.....ok..resepinya kat bwah ye...



Resepinya :-

sumber : http://www.jintanmanis.com


1 cawan nasi
2 cawan tepung beras
1 cawan gula putih
1 1/4 cawan air
1 sudu kecil yis
sepeket kecil eno

Caranya:

1. Blend nasi dengan air hingga halus kemudian masukkan sugar, tepung dan yis. Blend lagi hingga sebati. Masukkan ke dalam bekas dan tutup rapat. Perap lebih dari 3 atau 4 jam.
2. Selepas diperap kacau perlahan dan masukkan eno, kacau sebati perlahan-lahan (warnakan kalau suka) dan biar sebentar.
3. Panaskan kukusan. Masukan ke dalam acuan-acuan kecil dan kukus selama 15 hingga 20minit dengan api kuat.
4. Boleh di makan dengan kelapa parut yang dikukus sebentar dan digaul dengan sedikit garam jika suka.

 selamat mencuba pada yg nak cuba..........:)


Saturday, October 22, 2011

DOSA YANG LEBIH BESAR DARI BERZINA


Pada suatu senja yang lenggang, terlihat seorang wanita berjalan terhuyung-huyung. Pakaianya yang serba hitam menandakan bahwa ia berada dalam dukacita yang mencekam.
Kerudungnya menagkup rapat hampir seluruh wajahnya. Tanpa hias muka atau perhiasan menempel di tubuhnya. Kulit yang bersih, badan yang ramping dan roman mukanya yang ayu, tidak dapat menghapus kesan kepedihan yang tengah meruyak hidupnya. Dia melangkah terseret-seret mendekati kediaman rumah Nabi Musa a.s.

Diketuknya pintu pelan-pelan sambil mengucapkan uluk salam. Maka terdengarlah ucapan dari dalam “Silakan masuk”. Perempuan cantik itu lalu berjalan masuk sambil kepalanya terus merunduk. Air matanya berderai tatkala ia berkata, “Wahai Nabi Allah. Tolonglah saya. Doakan saya agar Tuhan berkenan mengampuni dosa keji saya.

“Apakah dosamu wahai wanita ayu?” tanya Nabi Musa a.s. terkejut. “Saya takut mengatakannya.”jawab wanita cantik. “Katakanlah jangan ragu-ragu!” desak Nabi Musa.Maka perempuan itupun terpatah bercerita, “Saya… telah berzina. “Kepala Nabi Musa terangkat,hatinya tersentak. Perempuan itu meneruskan, “Dari perzinaan itu saya pun… lantas hamil. Setelah anak itu lahir, langsung saya… cekik lehernya sampai… tewas,” ucap wanita itu seraya menangis sejadi-jadinya.Nabi Musa berapi-api matanya. Dengan muka berang ia mengherdik, “Perempuan bejad, enyah kamu dari sini! Agar siksa Allah tidak jatuh ke dalam rumahku karena perbuatanmu. Pergi!”… teriak Nabi Musa sambil memalingkan mata karena jijik.

Perempuan berwajah ayu dengan hati bagaikan kaca membentur batu, hancur luluh segera bangkit dan melangkah surut. Dia terantuk-antuk keluar dari dalam rumah Nabi Musa. Ratap tangisnya amat memilukan. Ia tak tahu harus kemana lagi hendak mengadu. Bahkan ia tak tahu mau dibawa kemana lagi kaki-kakinya.
Bila seorang Nabi saja sudah menolaknya, bagaimana pula manusia lain bakal menerimanya?Terbayang olehnya betapa besar dosanya, betapa jahat perbuatannya.....

Ia tidak tahu bahwa sepeninggalnya, Malaikat Jibril turun mendatangi Nabi Musa. Sang Ruhul Amin Jibril lalu bertanya, “Mengapa engkau menolak seorang wanita yang hendak bertaubat dari dosanya? Tidakkah engkau tahu dosa yang lebih besar daripadanya.
Nabi Musa terperanjat. “Dosa apakah yang lebih besar dari kekejian wanita pezina dan pembunuh itu?” Maka Nabi Musa dengan penuh rasa ingin tahu bertanya kepada Jibril. “Betulkah ada dosa yang lebih besar daripada perempuan yang nista itu?”
” Ada !” jawab Jibril dengan tegas. “Dosa apakah itu?” tanya Musa kian penasaran.” Orang yang meninggalkan sholat dengan sengaja dan tanpa menyesal. Orang itu dosanya lebih besar dari pada seribu kali berzina” . Mendengar penjelasan ini Nabi Musa kemudian memanggil wanita tadi untuk menghadap kembali kepadanya. Ia mengangkat tangan dengan khusuk untuk memohonkan ampunan kepada Allah untuk perempuan tersebut.

Nabi Musa menyadari, orang yang meninggalkan sembahyang dengan sengaja dan tanpa penyesalan adalah sama saja seperti berpendapat bahwa sembahyang itu tidak wajib dan tidak perlu atas dirinya.

Berarti ia seakan-akan menganggap remeh perintah Tuhan, bahkan seolah-olah menganggap Tuhan tidak punya hak untuk mengatur dan memerintah hamba-Nya. Sedang orang yang bertobat dan menyesali dosanya dengan sungguh-sungguh berarti masih mempunyai iman di dadanya dan yakin bahwa Allah itu berada di jalan ketaatan kepada-Nya. Itulah sebabnya Tuhan pasti mau menerima kedatangannya. (Dirujuk daripada buku 30 kisah teladan – KH Abdurrahman Arroisy

Dalam hadis Nabi SAW disebutkan : Orang yang meninggalkan sholat lebih besar dosanya dibanding dengan orang yang membakar 70 buah Al-Qur’an, membunuh 70 nabi dan bersetubuh dengan ibunya di dalam Ka’bah.

Dalam hadis yang lain disebutkan bahwa orang yang meninggalkan solat sehingga terlewat waktu, kemudian ia mengqadanya, maka ia akan disiksa dalam neraka selama satu huqub.Satu huqub adalah delapan puluh tahun. Satu tahun terdiri dari 360 hari, sedangkan satu hari diakherat perbandingannya adalah seribu tahun di dunia. Demikianlah kisah Nabi Musa dan wanita pezina dan dua hadis Nabi, mudah-mudahan menjadi pelajaran bagi kita dan timbul niat untuk melaksanakan kewajiban sholat dengan istiqomah.
Wallahualam…

Tolong sebarkan kepada saudara-saudara kita yang belum mengetahui.

Wassalamu’alaikum wbt..
Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang ma’ruf dan mencegah dari yang munkar; merekalah orang-orang yang beruntung. (QS. Ali Imran 104:105)
“Qul, Amantu bil-Lahi, tsumnas-taqim” Katakanlah! Aku percaya kepada Allah dan kemudian pegang teguhlah pendirian itu.

sumber : Dunia macam-macam 

Friday, October 21, 2011

J Card Members' Day


J CARD Members' Day at JUSCO Bandaraya Melaka (Jalan Legenda).

Venue: JUSCO Bandaraya Melaka (Jalan Legenda)
Date : 21 October 2011 (Friday)
Time : 8am - 11pm


p/s : jom p nyoping !!!!!!!!

Wednesday, October 19, 2011

Tiramisu..


Dah lama x masak² camnie......sibuk skit dua 3 menjak nie....nie pun resepi yg x memerlukan utk memasak sebenarnya...sbb brang semua ready made...main campak² je...kek sponge tu beli yg dah siap je...dah x smpt dah nak buat² kek skang nie.........sian sy.....): 

Nie sbb dah teringin sngt + whipping cream yg ada lgi...so buat jelah...x ssh pun....resepi ambik kat my resepi...dan x ingt sape tuannya sbb ambik dah lama.......pada tuannya tq ye..... masuk nie...baru 2 kali nie ha membuatnya........:)

resepinya :-

Bahan-bahan

1 biji sponge kek 
250 ml whipping cream
200 ml cream cheese
1/2 cwn gula halus
1 cawan air panas (nak bancuh nescafe)
1 sudu makan serbuk nescafe
serbuk koko utk hiasan saje...

Cara-caranya :-
 
1. Bancuhkan nescafe dgn 1 cwn air panas tadi.
2. Satukan gula, whipping cream dan cream cheese - pukul adunan smpi kembang dan gebu.
3. Potong kek pada 3 bahagian.
4. Susun 1 bahagian dlm bekas bancuhan.
5. Tuangkan 1/3 bahagian bancuhan nescafe ke atas kek.
6. Sapu 1/3 bahagian adunan whipping cream n cream cheese + gula tadi.
7. Susun lagi bahagian yg selebihnya dan buat step tdi smpi kek habis.
8. Tutup permukaan bekas tadi, simpan dlm fridge.
9. Bila nak makan...hiaskan dgn serbuk koko....

itu saje...mudah kan....cubalah...mmg sedap makan bila sejuk....:)


Friday, October 14, 2011

Tempahan Di Buka !!!!

Assalamualaikum....selamat sejahtera....bermuala pada hari ini...Jumaat 14/10/2011....sy buka tempahan secara online....pada sesiapa yg berminat nak tempah apam dot -dot .... skrng lates design ada l/bird n bee.... ini antara yg dah dibuat...sila jamu mata..... :)


boleh request nak filing/inti apa yg nak 


Boleh pilih kaler tema apa yg nak....insyallah akan ditunaikan


x nak dot dot...nak design lain...? mcm kat atas nie ada design lain.......:)


packaging....akan dilaksanakan sebaik mungkin.......insyallah....




yg nie 1st order secara on9 dari fren fb from Kuantan....dia nak wat tuk besday anaknya.....

berminat nak tempah ?? 

call / sms Asyifa - 013-6693984 (any time !!)

Terma dan Syarat : sila rujuk SINI 

^__^

Rahsia Solat

Rahsia Solat Yang Ramai Tidak ketahui.... Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah minimal 5 kali sehari dengan air wudhu. Jangan langsung dikeringkan, biarkan menetes dan kering sendiri. Lalu ambillah sajadah, shalat, berdzikir, dan berdo'a.

Untuk menghilangkan stress, Cukup dengan memperbanyakkan solat. Ketika solat, kita mengerakkan seluruh tubuh. Lalu berkonsultasilah pada Allah SWT dengan dzikir dan do'a.

Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya di bibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan 'kata kunci', "Allahuma Kama Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii" (Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula ahlaqku). (HR Ahmad).- DOA TENGOK CERMIN

Untuk punya bibir cantik, bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takabur.

Agar tubuh langsing, mulus, diet yang teratur dengan berpuasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis. Jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daud AS i.e. selang satu hari. Makanlah makanan halal, perbanyak sayuran, buah-buahan,
dan air putih.

Untuk mengembangkan diri, sebarkan salam dan sapaan. Dengan demikian kita akan banyak dikenal dan disayangi.

Inilah dia rahsia SOLAT, sebagai peringatan bagi yang dah tahu atau panduan bagi yang baru tahu.

1 - Niat Sembahyang - Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.

2 - Berdiri Betul - Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.

3 - Takbir-ratul Ihram - Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.

4 - Fatihah - Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.

5 - Ruqu' - Sebagai tikar kita di dalam kubur.

6 - I'tidal  - Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika didalam kubur.

7 - Sujud - Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.

8 - Duduk antara 2 Sujud - Akan menaung panji-panji nabi kita didalam kubur

9 - Duduk antara 2 Sujud (akhir) - Menjadi kenderaan ketika kita dipadang Mahsyar.

1 0 - Tahhiyat Akhir - Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.

11 - Selawat Nabi  - Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12 - Salam - Memelihara kita di dalam kubur.

13 - Tertib - Akan pertemuan kita dengan Allah S. W. T.


sumber : dri seorng kenalan fb


Thursday, October 13, 2011

10 Carta Dosa

::..CARTA DOSA JASA ANDA DI DUNIA, ANUGERAH ANDA DI AKHIRAT..::

Ingatan buat diriku yang selalu terlupa dan mudah lupa......

1. MENINGGALKAN sembahyang - ULAR SAQAR sedang menunggu.

2. MELEWAT-LEWATKAN sembahyang - NERAKA WAIL sedang menganga.

3. MERINGAN-RINGANKAN syariat - Mendapat pandangan MURKA Al-Jabbar

4. MENGUMPAT peribadi orang - GUNTING neraka sedang diasah

5. MENYEBARKAN gossip atau fitnah - DURI-DURI menanti anda di taman neraka

6. Tidak MENJAGA pergaulan -LIBASAN api neraka dijanjikan

7. Tidak BERAKHLAK dengan manusia -KEMURKAAN Allah bersama mu..

8. MENYAKITI hati orang dengan lisan- MASUKLAH mana-mana pintu neraka

9.Meringankan AMANAH - Angkatlah SEBERKAS kayu dari neraka

10.BERSANGKA BURUK - AMALAN BAIK diambil orang

p/s : sama² perbaiki diri.....insyallah...........


Wednesday, October 12, 2011

WW ~ 4


~ ~ fikir fikirkan ~ ~


Sunday, October 9, 2011

Bilik terakhir

google saje..
kisah ni btul2 trjadi.....takut seh....patut la penjara tu cam mnyeramkn.......huh !!!!!!!!!!! 
Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu. Hanya boleh disebarkan pada orang2 tertentu sahaja... Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat satu bilik dipanggil 'Bilik Terakhir'. Dibilik inilah seringnya berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup. Dinamakan 'BILIK TERAKHIR ' adalah kerana dulu ia merupakan bilik kediaman terkahir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokan harinya dibilik gantung. 
Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap,menangis, menjerit, bercakap seorang diri dan berbagai lagi perlakuan kerana menyesali kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah diketahui mereka. Menurut kata warden-warden yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suara-suara sayu meminta tolong, suara orang menangis dan bermacam-macam lagi dari Bilik Terakhir tesebut....
Tak kurang juga ada diantara warden yang terlihat seekor kambing hitam sering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidak pula kelihatan kambing keluar semula. Ramai bomoh dan pawang yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebut mengatakan bahawa suara-suara yang sering kedengaran diwaktu malam dari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yang mati ditali gantung tersebut tidak tenteram kerana mati mereka ditali gantung. 
Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan renyai-renyai seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yang berhampiran dengan 'Bilik Terakhir' itu. Ketika sedang berkawal kira-kira lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau terdengar seperti tapak kaki sedang berlari-lari berhampiran bilik tersebut. Ia cuba beranikan diri untuk untuk melihat apakah bendanya itu.Sedang ia mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambing hitam sedang menuju kearah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu saja. Ia berasa harian bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu? Oleh kerana ingin tahu ia beranikan juga diri menghampiri Bilik Terakhir itu. 
Alangkah terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah bertukar menjadi pintu gua. Mulalah ia berasa gementar, seram serta menggigil ketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yang samar-samar itu sambil meninjau- ninjau didalamnya jika terlihat akan kambing tadi. Apabila apabila sampai je kedalam gua tersebut alangkah terperanjatnya ia bila didapati banyak harta karun dalamnya. Ia cuba mengambil harta itu tetapi tiba-tiba hilang dari pandangan lalu menjelmalah satu lembaga yang mengerikan seraya berkata, 
'Heyyyyyy manusiaaa. Jangan awak sentuh harta itu. Hartaaaa itu bukan kauuu yang punyaaaa ' ' Ahmaaaaaad Albab yang punyaaaaaa ' Ha Ha Ha Ha Ha ' Yaaaaaaa, Ahmaaaaadd Albab yang punyaaaaaa ... ' hehehehehee........ ......... .....
 time kaseh coz dengan kusyuknya korang baca........ 
 p/s:- aku pun terkena...so apa salahnya aku foward kat korang... huah...huah... huah... huahhhhhhhhhhh.

Wednesday, October 5, 2011

Apam riang ria

Ok...nie namanya apam riang ria....kerajinan yg terlebih kat sini.....hahaha....saje nak bagi anak suka...ngan mak budak skali pun suka......:)


suka buat...+ anak-anak pun suka makan.....apam dot dot udah bertukar angry bird (yg kunin x brapa nak betul warnanya)...bee n skali lagi...ladybird...walaupun dah buat HARI TU .... baru je...2 hari lepas....buat lgi kannn....hehehe...telebey rajin sudah ! x pe..yg penting habis licin anak-anak makan........ditambah lagi Athirah suka bawa pgi skolah.....


ada 4 jenis...senang sbb pakai kaler tu je...pusing-pusing je kaler...dpt 4 jenis........nak resepi ? jengah SINI .... 


layannnn gambar eh.......ok..selamat malam..........nite.... :)


Tuesday, October 4, 2011

Roti "kait" ak.a jala


Alhamdulillah...selesai buat utk miunum petang...excited punya pasal nak mencuba bende baru...maka hari nie jadilah roti "kait" a.k.a jala........hehe...nape kait ??  sbbnya x pakai jala..sbb kotak² mcm nie...selalunya orng buat utk mengait...so sy guna lah roti kait.....pepandai je bagi nama........:)
Excited nak cuba bende nie sbnrnya ........


baru jumpa kat Daiso JJ Melaka.........ye x ye...dah x sabarnya......hari nie masak kari ayam....lansung buat roti tu.........apa pun...dah kenyang dah....alhamdulillah rezeki Allah s.w.t bagi hari nie................

Selamat minum petang ye.........:)


7 Hari Mencintaiku


Buku terbaru sy....dah lama di pasaran...baru berkesempatan nak beli.....:) buku nie karya Siti Rosmizah....novel² beliau yg lepas...x pernah mengecewakan...! best sngt² .....:) buku setebal 1048 m/s nie...mmg berat la skit nak pegangnya....lame lame pegang...lenguh gak tangan....tp...wat ever pun....sebab minat baca novel punya pasal.....sy ok jer...

Buku nie 9 minggu berturut turut tau jdi juara Carta kat Popular....tu yg kena baca tu...nak tau adakah sehebat novelnya sblm nie.....

Sedikit sinopsis : Khuzairi, dlm diam mencintai gadis bernama Mia Adriana. Cinta pandang pertama menjadikan dia seorang perindu yg setia. Namun sifat angkuh dan sombong gadis ini menyebabkan Khuzairi tdk pernah walau sebesar hama jua menyimpan impian utk memilikinya......... nak tau lgi ??? 

sy nak baca dulu...............layannnnnnnnnn.....!!!!!!!!


Monday, October 3, 2011

Apam LadyBird







Projek petang tadi....apam dot dot yg sudah bertukar jadi apam ladybird....asik dot buat dot dot jer....boring la pulak...itu yg try buat ladybird...alhamdulillah jadi....kali nie filingnya read bean....sedap gak...rasa mcm makan pau kacang merah......nak resepi boleh tgk SINI ...

agak-agak boleh beniaga tak ??? hehehe...ada hati tu.....!!!

ok...sila jamu mataaaaaaaa............:)


10 Surah dapat Menghalang daripada 10 ujian Besar Allah


10 Surah dapat Menghalang daripada 10 ujian Besar Allah

1- Surah Al-Fatihah dapat memadam kemurkaan Allah SWT.
2- Surah Yasin dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari Kiamat.
3- Surah Dukhan dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT pada hari kiamat.
4- Surah Al-Waqiah dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau fakir.
5- Surah Al-Mulk dapat meringankan azab di dalam kubur.
6- Surah Al-Kauthar dapat merelaikan segala perbalahan.
7- Surah Al-Kafirun dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika menghadapi kematian.
8- Surah Al-Ikhlas dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.
9- Surah Al-Falq dapat menghapuskan perasaan hasad dengki.
10- Surah An-Nas dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was

~~ SELAMAT BERAMAL ~~

SUMBERLelaki Soleh Idaman Wanita Solehah

Uniknya Wanita.......

tq en.google

Utk anda yg bergelar WANITA.....

a اَللّهُ, mengapa wanita sering menangis?

Jwbnya: Kerana wanita itu unik.
Aku ciptakan ia sbg makhluk istimewa,
KU kuatkan bahunya utk menjaga anak²nya,
KU lembutkan hatinya utk memberi rasa aman,
KU kuatkan rahimnya utk menyimpan benih manusia,
KU teguhkan peribadinya utk terus berjuang saat yg lain menyerah,
KU beri dia naluri utk mencintai anak² dlm keadaan apapun,
KU kuatkan batinnya utk ttp menyayangi walau dikhianati oleh teman,walau disakiti oleh "orang" yang ia sayangi..

Wanita mahluk kuat, tapi jika satu saat dia menangis itu kerana KU beri dia air mata utk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru.

"WANITA..KAMU ISTIMEWA"..=__=*
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...