"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Monday, May 14, 2012

Hazim n sebiji kelapa


Begini rupanya bila dpt balik kg !!
nak tolong nenek katanya....
sian nenek kene angkat kelapa...
x pe...biar Ajim tolong nenek eh....


Ajim larat nek...
Nenek jgn risau...
Ajim x apa² punya....


lepas dulu nek...
benti rehat jap...penat !! 
biar kat sini ye...
nnti ajim tolong kupas kelapa nie....


Nenek !! 
tengok nie Ajim buat....
betul tak ??


tengok cni !
Ajim dah besar tau....
dah boleh harap !! 


tp kan Nek......Ajim letih sangat² tolong nenek.....
jdi sebelum ibu siap masak....
Ajim tido dulu eh......



Nie la bila dapat balik kg weken hari tu....
x reti duk dlm umah...ada saje kejenya.....


9 comments:

aizamia3 said...

biasalah.. budak kalau dapat balik kampung.. nak pulak kalau suasana tu suasana kampung yang takde kat area tempat tinggal kita..

Tina Othman said...

comelnya, anak2 saya kalau balik kg,mcm kambing lepas kandang, punyalah seronok, dpt main tanah, kejar kucing, kejar ayam

:: Mrs.Eady :: said...

errr.....berat!

Shahriah Abdullah Novelis said...

Alooloooo comeynya Ajim!!!! rajinnya tolong nenek dia.. ala comey naaa... geramnya....
tidur kepenatan yaa.. kupas kelapa hehehee.. untung nenek dapat cucu macam ajim.. rajin sangat!

Mas said...

Salam perkenalan....thanx sudi jengah rumah sy...comel betul ajim dgn kelapanya :)

NaJiHa said...

kecik2 cili padi =)

Asyifa Mustaffa said...

aizamia3 : hehe..maknya pun dulu blik kg mcm nie gak....:)

Tina : tq...sama la dia...pantang bukak pintu..smua kuar...x kira panas matahari pun..jnji dpt main kat luar..

Mrs Eady : berat gak...tp dia nak gak...klau x bgi...dia ngamok..!


K.Sha : rajin kecik2 nie...hrapnya rajin smpi besar....:)


Mas : tq singgah...


Najiha : kecik tp berapi !! hehe...

Bicara Kak Noor said...

salam Syifa,cute nye Ajimm tu kuat dia menggangkat kelapa tu mesti rajin bila besar nanti..

Asyifa Mustaffa said...

W'salam K.Noor : insyallah...harapnya rajin la smpi besar...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...