"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Monday, June 18, 2012

Dinner @ Umbai Melaka

Assalamualaikum........salam sejahtera..., ye...bertemu lagi kengkawan blogger semua...jemput² sila berkunjung ke 'teratak' sy yg x seberapanya ini...dan tuan rumah yg semenjak 2 menjak nie asik tenggelam timbul....hehe......Bukannya x nak timbul selalu....masalahnya...masa x brapa nak ada nak ngadap pc nie......mana rumah kengkawan yg sempat di singgah...sy snggh...kadang smpi terlepas n3 pun ada.... 

Kat folder gambar tu pun ada 2 3 kerat gambar yg x dimasukkan lagi....nanti² lah...curi masa sikit....nie pun masuk yg nie dulu ye...kang dah lama² cam x best lak nak di n3 kan....

Ok, nie dinner malam semalam nie....dah lama x menjejakkan kaki kat cni...last pgi rasanya Hazim umur 6 ke 7 bln rasanya....now Hazim dah 2 thun lebih....bayangkan...brapa lama tu.....walaupun x jauh...( n9 ke melaka saje).... mana bole pgi selalu...rabak poket ! 

meh layan gambornya.......x leh snap bebanyak....segan tau...hehe....


nie ambik lepas dah makan...dan dah nak balik pun....smpi sebelum maghrib lagi....senang, ...order dulu........pastu g solat ( kat tempat nie ada disediakan ruang solat dan tandas yg bayar 30 sen) ......balik dari solat.......makanan dah siap atas meja....huhuhu....best kan...mcm ada orng gaji rasanya....:)


ini makanan sebelum makanan utama smpi...mmg disediakan ..
 ~ puding jeli kelapa dgn otak-otak


Ikan jenahak bakar bersambal ~ x pedas pun...biasa saje....


Sotong goreng tepung ~ menu wajib...!
ok juga...dah sejuk x liat....


Udang masak sambal...
udang tenggelam dik bnyknya sambal..........hehe...



lala sweet sour


nasi lemak ~ biasa yg nie dihidangkan bila makan kat area ikan bakar nie
tp nasi putih pun ada juga....kene mintak la....


Alhamdulillah............selesai.........^___^


11 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

laparrr laparrr...grrr~

Asyifa Mustaffa said...

:)

Shahriah Abdullah Novelis said...

Asyifa cayangggg wangiiii hehehe.. akak pun suka makan di umbai jika ke Melaka.. ikan bakar lawan dengan nasi lemak... slurppp pulak jeli kelapa waduhh terbaik! kecurrlah pulak ni aiii... :))

Asmara said...

Lama tak makan ikan bakar, kene tunggu balik mlk baru boleh pegi nih. ;D

Asyifa Mustaffa said...

K.Sha : mmg terbaik kak....:)

As: waaa..tu kene tggu blik cni dulu la cmtu....hehe...

FnF Simple Life said...

Asslm...oh sedapnye makan kat Umbai... windu sama itu otak2 melaka...terbaek

ibundo said...

Wargh... lama nau dah bundo tak pegi makan ikan bakau. Nak balik kampung!!!!...

Qasey Honey said...

wow bnyknye menu..sedap2 pulak tu..QH skrg ni pon klau g mkn pon bwk kamera..sng nk snap nti..tp xbyk la..segan dgn org yg tgk kita mcm pelik aje kan..hehe...

Asyifa Mustaffa said...

Fnf : siannya....nnti blik m'sia bole jer g makan....:)


Ibundo : mai2....mai makan di umbai....:)


QH : sy kemana saje dok usung kamera...antara gajet yg x penah tnggl....hehe...hobi sbnrnya....:)

~~zana@pb~~ said...

Syifa baru dua tahun tak pegi, akak ni bertahun2 tak jejak. Lagi la dah jauh ni....
Banyaknya order makan? ramai ye? makan kat restoran kalau tak licin, rugi!
Syifa, akak dah buat entry pasal emoticon yg syifa nak. Mungkin malam skit baru publish, harap2 syifa boleh faham. Senang je.

Amie said...

Lamanya tak ke Melaka... terakhir entah berapa tahun yang lalu makan ikan bakar, ketam & sotong bakar di Serkam...adeeehhh enaknya! Gambar-gambar tu semuanya buat liurku meleleh....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...