"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Tuesday, June 12, 2012

Zoo Negara ~~ Cuti Sekolah ~~ part I

Cuti skolah hari tu kan....x ke mana pun....jalan² di KL sahaja ... itu tmpt yg paling dekat dgn n9. kira jimat jugak.....sbb numpang tdo umah sedara.... nak pgi jauh²  masa x mengizinkan....

jadinya kalau dah ke KL tu... tmpt sesuai nak bwak bebudak zoo lah kan...mana lagi...x kan nak ke shoping mall pulak...! 

x nak citer banyak...........meh layan pic yg serba ala kadar sahaja.......... jom cuci mata  ^__^





harga tiket.... 










benti rehat sekejap....dak kecik nie nak air lagi best .... tp mnum ribena jer..... hahaha....


kakak sbgai 'pengacara majlis'..... hehehe...




sape x kenal la ngan dia nie..... muka memasing muka lapar! bahaya duk sini....


ni pun muka lapar ! time smpi sini lion duk berkeliaran
muka ganazzz x tahan !


hazim ~ ralit tgk kijang makan.....depan mata kot....siap nak touch lgi....
nie budak x reti dok diam....orng lain dah penat...dia xtiv smcm lagi....


Abng. Hadif dah letih....huhuhu....tp x merungut....!







2 orng yg merangkap pembantu (anak buah) ....hehehe...x sia² bwak mereka nie....
sbb tolong jaga Hazim yg x reti dok diam...!


Athirah ~ kakak.....pemberi arahan...~ x sabar² nak smpi ke gajah....

ok...nnti smbung part II pulak kat  show amphitheatre pulak ye....
tu pun kalau teringat nak masukkan....hehe...


13 comments:

Kakzakie said...

Adik mana reti penat... yg penat siapa yg mengekor belakang dialah...

Ucu Faridah said...

laaaa..dah mahai rupenya harga masuk...dah lebih 10 thn tak ke zoo...
masa anak2 kecik ke zoo lah acara wajib...tapi bila sampai tang bongsu ni,ucu tak terbawak2 lagi ke sini....

Asyifa Mustaffa said...

Kak Zakie : mmg dia x reti penat...tp msuk kete x lama pas tu dah tdo...letih...benti kedai nak mkan pun x sedar gak....hehe....


Ucu : itu ler...sy pun dah lebih dri 7 thun x peginya... hehe...sekali nak masuk...adoi..mahainya....! tp nak bwak anak²...masuk jer lah...:)

:: Mrs.Eady :: said...

zoo negaraskrg ni best!

Shahriah Abdullah Novelis said...

Cutenya anak2 Syifa... yang kakak ayu... yang abang dan adik handsome! suka betul tengok haiwan kat zoo yaa.. samalah auntie pun macam tu jugak masa kecik sampailah sekarang ni tetap teruja kalau ke zoo heehee

Nuwairani Ismail said...

inilah tempat yang dah lama kite nak pegi. tapi sampai skrg tak pegi2 lagi.

tun_telani said...

uwahhhhhhhhh...... kali last tun pegi masa zaman kecik2 dulu. teringin nk pergi lagi.

Qasey Honey said...

seronoknye bjalan2 di zoo tu..dh lama xpegi..xlarat nk jalan..hihi...last pegi thn 2008 kot..

Asyifa Mustaffa said...

K.Sha : hehe...tq...ngikut ibunya comey...hahaha! pasan !


Nurwairani : insyallah...1 hari nnti smpi ler tu...


Tun : dah bnyk yg berubah tau....


QH : ikutkan mmg x larat gak....tp seronok pun ada...sekali sekala kan...klau tetiap mnggu...mmg bosan ler...........hehe....

Tina Othman said...

salam syifa

bestnya pergi zoo, tapi budak2 ni tak suka sangat, dorang lg suka pergi taman burung

ibundo said...

seronoknya jenjalan. Penat mestilah penat ye tak...

Asyifa Mustaffa said...

Tina : taman burung kat dlm zoo tu x brapa nak nmpk...sangkarnya besar sngt...burung ntah ke mana-mana....mmg better ler pgi tman burung....:)


Ibundo : mmg seronok la kak dpt jenjalan....hehe...

mummy Ayda said...

cam penah singah ke zoo ni lah, masa zaman sekolah dolu, akak dudok kat gombak...... abg ipar penah bawa mummy ke zoo negara ni..... sampai kini pon mummy suka gi zoo..... insyaallah if ziarah akak mummy akan mampir lagi ke zoo ini.TQ syifa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...