"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Monday, July 16, 2012

Nyoping ~ Nilai 3

n3 hari nie... ~~ x boleh nak menaip ~~ jari jemari sakit pulak sbb dok buat tat gulung semalam.....x bes la guna acuan tu...sakit jari jemari ku....huhuhu....~ ~ nnti buat n3 pasal tat gulung tu...

2 hari x hupdate apa²....agak bzy skit jumaat lepas....dan juga hari sabtu yg lepas....meneman mak ke Nilai 3...mak  nak nyoping...so...tumpang sekaki ler.......:D

cuaca yg x berapa panas..... panas pun skit la.......sampi pun dlm kul 12 tghari......dah smpi tu...tmpt 1st di tuju...sini dulu......mmg tahan nafsu je masuk sini....segala macam bentuk pinggan ada..nak kaca ke..plastik ke...semua ada.... yg pnting...siapkan ongkosnya...!!! oh...tp kedai nie bole pakai kredit kad....hahaha...itu lagi bahaya....!!!! 


tersangkut juga membeli 2 3 barang di sini......hehehe...


kedai nie SAAKA NILAI tempat jualsegala macam pinggan mangkuk...
segala macam barang dapur ada kat sini...


penuh !! nie pmandangan depan surau....orang x penah surut...makin lama makin ramai....



Hazim ~ mmg x makan saman...kedai nie...dah macam mak bapak dia yg empunya...

sementara nunggu neneknya dan pak sedaranya dan ibunya ni  tawar menawar....

zam zam ala kazam dia atas kapet...
sib baik tokey kedai sporting....!!




spoting le sebab dah ngankut 2 3 barang dalam kedai nie....hua3.....~ barang mak le...

Nie semua x reti duk diam ! 











penat bejalan.... benti kedai makan kat c2...ramai juga orang...
hilangkan dahaga dgn ABC...

walaupun servis lambat...ok la...sbb penat kan....
so mcm x kisah makanan smpi lmbt...tp air smua dah tnggl setengah....

lepas makan jalan balik....
dan ini belian mak yg terakhir..........
kain langsir tu...


dah tercapai segala yg mak hajatkan........
balik time ler...

smpai umah semua sudah tergolek....!!


11 comments:

ummiakid-lily said...

bestnya...akak lom sampai ke Nilai. Kedai pinggan mangkuk tu namanya SAAKA kan...errmmm...mmg saka le kalau membeli ye...

Asyifa Mustaffa said...

mmg best x hengat kak...!
tambah lgi masuk kedai SAAKA tu....mmg gelap mata la...cntik belaka design pinggannya....

FnF Simple Life said...

wah bestnye shopping-shopping...kira shopping raya la ni kan...best3x

Mamasya said...

Salam Asyifa. Nilai 3 ni kalau sehari tak habis round....byk sgt kedai tp bgh pinggan mmg belum pernah pergi.balik cuti Feb lepas ada singgah juga....tp sempat ke bhg kain saja .ABC....sedapnya...nasib baik baru buat ABC beberapa hari lepas...kalau tidak dah terliur...hi..hi..
re; akk mmg peminat kaswi dan labu....jadi mmg kena dg citarasa akk kuih kaswi labu ini.

Tina Othman said...

bestnya, saya kalau pergi sana mesti tensen sebab tak pandai tawar harga barang hehe

ELLYDA said...

wahhh saka sungguh yer nilai tu..sy lalu tah brapa kali..tp x pernah dpt pegi..huhu..

tun_telani said...

wah wahh.. seronoknyer shopping. tun dh hntr jahit pun baju2 raya. hihi.. pernah pergi sekali je nilai3 nih.. tun jenis x pandai nk tawar harga, jd kalau pergi kene pergi ngan org2 yg expert tawar menawar. hihi... last time pergi time panas, rasa mcm nk demam lepas meround.

Shahriah Abdullah Novelis said...

As'kum Zam Zam Alakazam.. waduhh kelessss ni kalau dapat pergi Nilai 3 ni sure kak sha borong sakan ni hehhee.. selalu dengar cerita tak pernah menyinggah nampaknya dah ternampak N3 Zam Zam ni memang nak kena terjah! heheheh tq for the sharing :)

umie mia said...

saaka ni memang byk peralatan kan.. sy pun masuk sekejap hari tu tapi tak dapat nak membeli sangat sebab anak dah mula meragam hihihi

Asmara said...

mmg seronok shopping bwk anak2 pun menjadi jugakkan. hehe..

ibundo said...

Dah lama tak pergi nilai 3 walaupun sepelaung je ari rumah bundo ni hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...