"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Thursday, December 13, 2012

membasuh.....memasak. ....tired2....!!!

Assalamualaikum....selamat pagi.....:)

cuaca pun alhamdulillah......panas aje pagi ni.....jadinya...ambik kesempatan ler mmbasuh baju yg melambak sngt...g bejalan mmg la best...part yg x bestnya...itu la...balik aje...mmg mesin basuh tu kena keje x berenti la pagi nie.... sian2....

sementara mesin dok putar putar.....meh kite kejekan ikan dan sotong nie....penat g tangkap kat pasar pgi nie...ki3....


plan nak masak lemak cili api sotong ditambah dgn kacang buncis....pastu goreng ikan saje....cencaru tu..bsok je la kut ~ itu pun klau besok duk umh....kikiki....~ ada hati lagi nak bejalan.... ( mesin basuh dah bunyi tut tut tut ~ tanda benti...suh sidai kain..... ~ susah le update pkai tablet nie...lembap semacam je ha...!)

stop dulu ye.. nak masak....! dah 3 hari x on dapur.....maleh betul la... nak beli makanan kedai.... tekak cam x mau masuk dah nie.... nak x nak...kena la masak...... huhuhu.....

sape nak tolong masak ? pastu dapat makan la sekali upahnya..................hehehe....

insyallah petang kang...klau ada masa...kita jumpa lgi ....+ nak jenjalan kat umh kengkawan.....daaaaaa...:D

jom masak !!! jom sidai kain !!!


9 comments:

Tina Othman said...

morning syifa

eh syifa tak keja ke, rasa aritu keja kan, dah duduk rumah pulak ke

Kakcik Nur said...

Dah dua hari pakaian di ampaian tak berangkat sebab masih lembab. Harap2nya kepanasan hari ini mengeringkan semua pakaian itu...

Asyifa Mustaffa said...

Tina ~ mmg x keje la Tina....dri anak 1st dah benti dah...

Kakcik ~ insyallah...harapnya yg tu kering tuk bgi laluan pada kain baju yg lain kan....:)

Azie said...

Sedap nya klu home cooked wp sekadar ikan goreng

Amie said...

Di tempat kami hujanlah Syifa... bab kain baju tu memang anak-anak punya kerja, kalau hujan bertempiaranlah lari semuanya menyelamatkan baju dari basah, kita dah masak... ada sotong & ikan juga...

Mas Sani said...

kt rumah ni dh penuh ampaian dgn kain sbb hari2 hujan je...

Asyifa Mustaffa said...

K.Azie ~ betul tu kak...:)


K.Amie ~ menu kita lebih kurang la kak....:)


Mas Sani ~ siannya...nak buat cmne kan... musim skrng nie....

Kesuma Angsana said...

faham sagt tu

Afasz said...

nak sotong masak sambal ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...