"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Thursday, January 17, 2013

Hati unta ~ nak buat cmne ni....?

Assalamualaikum & selamat sejahtera....


ok...nak tanya nie..... bende kat atas nie hati unta...

dah google segala mcm x tau cmne nak buat...

ada sape2 tau cmne nak olah hati unta nie untuk dimakan ?? 

orng kata baik tuk asthma kan.....jadi klau ambik nie....asthma tu hilang lansung ke ??

cmne ye cara nak masaknya ??



10 comments:

Irfa said...

buat mcm sup biasa tu x boleh ke?
maaf saya x tahu

tun_telani said...

wahh.. mana dpt tu kak? tun 1st time tgk.. goreng je xjadi ke?

Mamasya said...

Aslmkum Syifa
hati unta belum pernah masak...kalau dagingnya pernahlah masak.kelmarin dulu ada masak hati lembu tp buat goreng kunyit je campur dg blackpepper..

Kesuma Angsana said...

mmg x pernah masak hati unta ler

zila norazila said...

rupa dia mkn hati lembu jgk kan..akk x pernah masak syifa..try guggle kot2 ada idea dr diorg,

Aziela said...

Kalau masak mcm hati lembu tu, tak boleh ker? Goreng kunyit atau goreng berempah ker...

EmbunRosaliza said...

Assalam Syifa, akk ada hati unta, tapi yg dah di keringkan, hari tu masa abe akk pg mekah dia belikan beberapa keping hati unta, mengikut kata org mmg baik utk lelah.

Kalo hati yg kering tu direndam dalam air panas pas tu bagi minum je. Sehingga ke hari ini akk lum cuba buat lagi sebab anak kecil akk ni belum kena lagi lepas 30.9.12 hari, alhamdulillah.

Akk nak tanya yg syifa ni hati yg basah lagi ke

Asyifa Mustaffa said...

Irfa ~ x tau la sy bole ke tdk.....


Tun~ mak bwak blik dri mekah time haji hari tu....nak goreng tu yg x tau cara cmne....huhuhu....


Mamasya ~ wsalam kak....sy ingt akak tau kut sbb mna tau akak duk sana tau cmne diaorng masak....:-)


KA ~ x pe kak....

Asyifa Mustaffa said...

K.Zila ~ lain kak...ini kering pnya.....da gugel dah....bnyk gmba je kuarnya....cara nak masak pastu nak mknnya x de plak.....


Aziela ~ x tau la kak...sbb ini kering sekeping cam kertas kering tu je....


ER ~ rendam je ye kak....kena basuh dulu ke cmne?
Ini yg kering sekeping kak....

Mas Sani said...

adik mas asma teruk n pernah bg makan ati unta..yg mas nampak mama mas bakar then bg adik makan. Mcm x terlelan je mas tgk..hihihi tp x ok pun asmanya...bila dia dah besar secara automatik asma tu hilang dgn sendirinya... tp org kate bergantung juga pada orgnya..kalau serasi blh elok mkn hati unta tu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...