"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Friday, July 5, 2013

Rama2 masuk rumah...

Rama rama masuk rumah

orng dulu dulu kata...ada orng nak dtng...ntah ye ke tdk...x dpt dipastikan...

yg pastinya...rumah kami...rama2 x dtng pun...ada je orng yg dtng menyinggah...

x pe...tetamu tu kan pembawa rezeki......:)


cntik kan corak dia...

snap masa dia tgh menepek kat dinding....hahaha...


7 comments:

che mid said...

Salam, itu rama-rama ke kupu-kupu.. ke sama je ... he he, biarkan orang datang asal niat baik.. kt umah Che Mid pulak, bila time umah elok berkemas takde orang datang, tp bila bersepah eh eh ada je yang datang..

fazianbatrisyia said...

dulu masa kecik2 selalu ada rama2 besar yg coklat tu. skrg jarang jumpa. semalam tgk kat aquaria yg dah diawet..tetiba teringat dolu2.

Asyifa Mustaffa said...

che mid ~ alamak..! kupu2 eh...ntah la..kupu2 la kut...klau rama2 sayapnya lebar skit kan...? silap sudah...!

Asyifa Mustaffa said...

fazian ~ spesis da bnyk terancam mungkin...

Diana said...

Kalo rama2, kupu2 masuk rumah... Arwah mak saya kata ada orang nak datang masuk meminang...hahaha

Tak tau la betul ke tak..Allahuaklam..

=)

Engineers Love Cooking said...

Salam, kalau yang masuk tu pelik sikit, tanda tetamu tu bukan yang biasa, mesti yang luar biasa.

Amie said...

Tu kupu-kupu ye..ntahlah antara rerama & kupu2 masih keliru... seingat saya orang2 dulu kata kalau kupu2 masuk rumah katanya pencuri nak masuk he he ehhhh...ngarut aje kot.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...