"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Tuesday, August 20, 2013

Tak makan saman nih !

Hadif : ibu2 tgk ajim panjat
Ibu : pandang sambil ckp "panjatlah...panjat lagi tinggi2" ~ nada suara perli sebenarnya....
Hazim (dgn banggany ckp kat ibu) : bu...camni? Cmni ke...smbil trus panjat besi gril tu....

Arghhhhh...tension ibu ajim oiiii !! Budak 3 thn ni mmg x paham bahasa perli nie.....

Nmpk ibu snap pic dia...mula buat muka...then siap tnya...da ke bu...? Da ke...??? Pastu nak tgk, nak tgk....katanya.....

Aduhhh....sabar2.....

Published with Blogger-droid v2.0.10

16 comments:

Irfa said...

baya2 ni mmg kena pantau lebih
suka betul memanjat
rumah saya ada tangga. pantang lepa mesti panjat tangga
skrg dah besar oklah.kecik2 dulu adoi..pening jgk

Tina Othman said...

Haha lg disuruh lg tinggi panjatnya ye

Bbwana adienia said...

sabar kak..sabar..

JunAina said...

Hahhaaa...anak2 umur cenggitu man boleh nak perli2 kena straight foward ja... Nasib baik mak masih bersabar.

lieyalatif said...

hahaha tegelak lieya..siap tanye camni yeak bu ...adoi laaaa...tak paham tu ibunye perli2 tu ekekeekekek....

boboy mmg gini laa peelnye kan...

Asyifa Mustaffa said...

Irfa : mmg bahaya...tp tula..sekali ckp bkn nak dgrnya...


Tina : itu la tu..dia ingt kita suh dia mkin panjat...


BA : mmg tgh sabar...tu yg pantau tgk tu...klau x sabar mmg da kene da kakinya tu...

K.JUnaina : selalu dia paham..hari nie dtng angin x paham dia...mmg harus besabar..


lieya : hohoho...mmg sabar sngt2...hari nie punya sabar tahap baik..bsok2 x tau cmne...

ZalinZalina said...

He he he..gelak sakan kak ina... mesti dia bangga ingat awak puji dia..teringat lak anak2 lelaki kak ina masa kecik2 dulu..macam ni gak ler suka panjat2..

fazianbatrisyia said...

tu la ye..apsal budak2 tecit suka memanjat...sama aje...walaupun anak sy semua pompuan...sampai atas jugak panjat grill..

ZazaMyMoon said...

hahhahaa adoiii lawak lah dialog tu..
nak marah ke nak gelak pun ibu jadi keliru hahahaha

ogyep yummy mellow said...

Salam Syifa, lama tak menyinggah ke sini.. masih ada macam2 ya..

Lawak betul anak2 ni kan.. boleh gelak juga kita kadang dalam marah tu.. nak cakap apa, "Anak Emak kan.."

Asyifa Mustaffa said...

K.Ina : itu ler..ingtkan perli2 paham...sabar je la..

Fazian : budak2 kut..mmg suka memanjat gamaknya...


Zaza : marah x..gelak pun x...tp rasa nak gelak ngn marah tu ada...tp tahan jek...hehe..


K.Rose : mcm2 ada kak...:)

Kakzakie said...

Hihi... dah kata panjat lagi tinggi itu yg dipanjat lagi tinggi:)

aizamia3 said...

hahaha.. sangat comel..
nak tergelak pun ada..
biasalah tu.. jangan kata ajim.. dak Nuha pun dah pandai memanjat sekarang ni..

Asyifa Mustaffa said...

K.zaki : ye la kan...hehe


Aizamia : bdak2...

Kesuma Angsana said...

budak2 mmg gitulah ! nakal budak2 kan

Haryati Faizal said...

haha...bijak2....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...