"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Monday, January 6, 2014

Nasi Arab Damsyik

Assalamualaikum...selamat sejahtera...

Weken hari tu....try nasi arab lagi...x jemu2 kan...! Nak buat camne...dah suka...😊

Kami try makan di sini pula....Nasi Arab Damsyik...di area Taman Bourgainvillea Senawang seremban.


Kat senawang jer....tak la sampai Damsyik pun...hehe...

Ok la menunya sini...dah nama nasi arab kan...gitu gitu...pusing sana pusing sini...lauknya macam tu juga....ayam...kambing..kambing ayam....


Menu utk sekuarga kecik kami....nasi arab mandy chicken... rm35


Lauk tambahan....kambing...rm10 sepinggan ni....banyak juga utk 2 orng...anak2 tak berapa sngt nak mkn daging kambing ni....


Sosnya yg bole tahan pedas...tau la dok area n9 kan...tp sedap juga la...


Air dari arab....kat sini air buahnya dah siap dalam kotak ...yg ini airnya perisa strawberry..bergas rupanya...adoii...x mnum sangat...sebab kena letak ais baru sedap.....sbb berais le kurang mnumnya....


Dekorasi dalam bhagian utk duduk bersila...
Best ddk sila ni...baru bole feling2 mcm kay arab.., tambah senang nak lepaskan Hafiz main2 sambil suap dia mkn...

kalau nak guna kerusi meja...ada juga ya...


Gaya kenyang memasing lepas makan....
alhamdulillah....

Average mkn di sini rm50++ 
Sebab ambik set kut...

20 comments:

hainom OKje said...

Weyh AM...tak buat review pun mana yg lebih sedap? Saba ke Damsyik? hehe

hainom OKje said...

Lupa pulak nak komen....nampak macam best jugak tu sebab mcm ada sayuran gitu...

~ yus ~ said...

Cantik restorannya. Besar nampak kambing dia, saya takut nak makan kambing...huhu.

fazianbatrisyia said...

sy ada tgk kat tv aritu...sedapnya...bila nak sampai ni

Irfa said...

ala..saja menggoda tau
x penah try nasi arab kat sini
selalu makan yg saba' cyberjaya tu je
ramai kata kat nasi arab damsyik senawang tu sedap.dah dekat ngan umah
tp xpenah pegi

Aziela said...

So far, Damsyik nie memang sedap. Nasinya lembut, wangi dan cukup dengan perisa. Cuma minuman dia semuanya manis2. Tak tahan. Yang lain2..makan nasi jer pun dah cukup puas hati. Sambal dia memang sedap.

Nadz Nazharzan said...

Assallamualaikum Asyifa..
Ermm.. X tau pula ada restoran nasi arab ni di senawang... Boleh cubalah next time balik kg..

Siti Hajar said...

Sedap kan nasi arab! Sesekali makan dengan keluarga dekat Restoran kat Danau kota. Dah jadi rutin tahunan bila balik msia ^^

Uni Aqilah said...

suka tengok orang makan nasi arab. tapi saya sendiri tak berapa minat nak makan nasi arab. :)

Uni Aqilah said...

suka tengok orang makan nasi arab. tapi saya sendiri tak berapa minat nak makan nasi arab. :)

Fazleyatul Aini said...

saya pon suka nasi arab tapi kalau pas makan mesti ngantuk huhuhu

asyifa mustaffa said...

Okje : alamak..lupa la tu...entry 2 3 kali edit..gini la... kalau ikut tekak sy...saba 4/5...damsyik ni 3/5 tang makanannya la..
Sayur dia sedap okje...anak sy kata sedap...dia suka rasa timun tu...

Yus : dulu sy pun x berapa sangat dgn kambing...tp nasi arab pnya psal...makan juga...hehe...

FB : ada msuk tv ke? X tau pula sy...try la mkn sini...😊

Irfa : ala...dekat kan...terjah aje...tp lupa nak tulis kat entry...selasa tutup kedai ni...

Aziela : airnya sy x mnum sangat kak...sebab ais...x tahan perut...nasi lauk..mmg sedap la..

K.Nadz : try kak jgn x try...

Siti Hajar : yup...sedap!

UA : pada sy rasa dia...mcm lebih kurang nasi2 kat msia ni je...x la kuat sangat bau rempahnya...

FA : dah bnyk sngt makan....maunya x ngantuk ye tak...kikiki...

Cendana Kasih said...

salam Syifa
ooo...Saba lagi sedap ek !! hehehe...restoren kegemaran akak selamanya...

azieazah said...

RM50++ jer? Murah la tuuu

Sarah Talib said...

Daging kambing sedap tu...

zila norazila said...

Penjejak nasi arab jgk akk nie..tp baru 4 restrn dicuba..nnt klu naik kl akk kesini plk la.

Mel said...

wahh..macam teringin je

asyifa mustaffa said...

CK : klau ikut tekak sy la kak...saba lg sedap...hehe..

K.Azie : ambik set kak...kurang la skit...

K.Sarah : sedap...lembut...senang nak mknnya...

K.Zila : sama la kita kak....try jgn x try ye..

Mel : sabar2...hehehe...

Kesuma Angsana said...

nmpak sedap tu !

adianiez AIDA said...

aida selalu dtg sini. dekat dgn umah mak mertua :-)
sedap.best.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...