"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Monday, June 16, 2014

Mee Udang Kuala Sepetang ~ Salleh Stall

Assalamualaikum / Selamat sejahtera.

1st entry...jalan-jalan cuti sekolah yg lepas.

Ke mana lagi kalau tidak balik ke tanah tumpah darahku....Perak darul ridzuan...! Hehe...tanah tumpahnya darah je...membesarnya kat n9..:)

Tengaharinya ke Kedah...di Bandar Baharu...makan kenduri gitu...dan petangnya...mencuba rasa mee udang...


Yang ini di Kedai Mee udang Salleh Stall...x cuba pun kat Mak Jah tu...sebabnya ramaaaiiiii yg amat kat situ.....jadi makan kat sini...boleh tahan sedap juga...

udangnya segar...tak macam makan udang beli kat pasar...huhuhu...., sebetulnya sy ni tak makan udang...kalau udang tu tak dimasak pedas...jadi..kiranya kedai ni...termasuk dalam piawaian la ni...ok la rasa mee nya...

tu sebab jadi begini....


Udang ntah berapa ekor...tak sempat nak kiranya...hahaha.... mau kena pegi makan sini lgi ni...nasib la tak jauh dgn kg...

boleh la camni.....kalau balik kampung bila2 kan... tersinggah...dan termakan lagi....kikiki...kalau ter laaa...kalau tak ter...x juga....:)


Makan ramai-ramai...3 family sekali...meriah bila dah berjumpa...cuti sekolah ye tak...tidak....bila lagi nak jumpa kan....

Sambung tempat lain pula nanti ye...:)

9 comments:

Fazleyatul Aini said...

best nya mee udang
tak pernah sampai ke kuala sepetang tu
tapi pernah la makan mee udang kat pineng
sedap udang memang fresh2

Kakzakie said...

Sayangnya kalau kakak tak tinggl walau seekor udang tu Syifa.

asyifa mustaffa said...

FA : sedap2!!

K.Zakie : itu utk ambik gamba je kak...sebetulnya abih licin..! Mna bole tingal2...sedap rasa udangnya sebab fresh!....hehe...

mama sara nur said...

Assalam syifa
Blk bgn serai ye
Akak ni dgr je cerita mee udang tu tp duk lalu je x penah singgah pun he hee
Sbnya x mkn udang ha haa tp kalu cik abg akak hantu udang la, cumanywla x penah bwk dia kesitu

Sarah Talib said...

Dok dgr cerita ja...x smpai lgi kat situ...

Rai Ourkizuna said...

memang sedap tu kalau sampai bersih macam tu.. hehehe..

Cho Zila said...

tempat nampak lebih cantik dari mak jah.. memang ramai sesangatpun kedai mak jahtu Alhamdulillah rezeki diakan.. ni kedepan lagi ler sebab tak perasanpun kedaini...

asyifa mustaffa said...

Mama Sara Nur : sama la kak...balik ddk sana betahun dah...baru ni je berkesempatan...

K.sarah : insyallah...ada rezki..smpi la tu nnti..

Rai : sedap kut tekak sy...karang org lain pg mkn..kata biasa2 je pulak kan...ini ikut my tekak...sedap la....:)

K.Zila : kedai ni dekat pekan kak...mmg lalu depan mak jah tu.....sy pun x ingt jln sngt tp dia.
Kedainya tak la cntik mna pun kak...warung je pun...tp mabeles!

hainom OKje said...

Cer cite sikit...mee udang tu rasa dia mcm mana? Mcm mee bandung ke?
Kat Tronoh jumpa jugak mee udang ni rasa mcm nak trylah jugak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...