"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Wednesday, July 9, 2014

Doakan saudara islam kita di Gaza #pray4gaza

Assalamualaikum / selamat sejahtera.

Sebetulnya....sy nak share resepi....dah siap pun taipnya malam tadi...tinggal nak hit button publish sahaja......tapi...tinggalkan lah sekejap hal2 kedunian tu...ada umur panjang....akan sy publishkan.

pada sy...apa yg sy nak kongsi ni..lagi sangat2 bermakna lagi sangat sangat penting buat kita yang bergelar muslim....

2 hari ni...sy tak tau kenapa....sangat2 tersentuh hati bila baca berita tentang mereka....membayangkan saat2 mereka bersahur....berbuka puasa, ..bertapa bertuahnya kita di sini....

tapi...mereka di sana...Allah dah beri mereka hati dan perasaan yg sngt kental....tak percaya...sila search video2 di gaza...anak2 mereka yg cedera....tabah menghadapi luka sana sini.....kalau anak2 kita...? Luka sikit pun macam kena apa je kan....tak kata anak orng...anak sy lebih kurang je.


Mari...kita doakan mereka....moga 1 hari nanti...ketenangan....keamanan...milik mereka...atas izin Allah...

Tak kan tak 'rasa' apa bila tengok gambar macam ni ?  Terpulang....dunia sekadar pinjaman....mungkin sekarang hari mereka...sape tahu...esok lusa...apa pula akan jadi pada kita....nauzubillah....moga dijauhkan dari sebarang bala bencana.






Gambar-gambar ni..sy copy dari fb page Aman Palestin...nak upadate terkini...sila like page nya ye.

Doa lah....doa kan senjata org mukmin...moga..ramai2 antara kita yang berdoa ni...ada doanya yang Allah swt perkenankan...sape tau kan...Masyallah....maha suci Allah...berkat bulan ramadhan yg mulia ni....mari la kita berdoa....

Dengan doa kita ini...mudah mudahan...kesejahteraan milik mereka satu hari nanti....insyallah...

Maaf kiranya entry terlalu panjang....hanya sekadar luahan hati insan yg tdk berdaya utk menolong...hanya doa buat semua saudara muslim muslimat....😢😢😢😢moga kita sentiasa terpelihara dalam redha Allah swt.

11 comments:

Mel said...

Allahuakbar..Hasbunallah wani'mal-wakîl

lieyalatif said...

lieya bace berita tu di paper tiap pagi2....masyaAllah....Allahuakbar....hanya doa yg mampu dititip utk saudara2 kite di kejauhan....

betul2 tersentuh hati tgk kanak2 yg tak berdosa yg tak tau ape2 berlumuran darah mcm tu.... kecik2 dah menanggung keperitan kesakitan....

doa2 orang islam seluruh dunia mampu utk mengubah keadaan ini..moga Allah makbul kan doa2 kite....

fazianbatrisyia said...

lumpuhkan lah tentera kafir laknatullah..kejam yg tak berkesudahan. Tp semangat org Palestin ni luar biasa...Allah sentiasa bersama mereka...yakin dgn pertolongan Allah.

Kakzakie said...

Kakak ni tiap hari masuk website tentang Gaza Syifa. Memang airmata mesti tumpah apa lagi kalau tengok bebudak. Syifa tengok tak budak yg kaki putus doktor gunting reja-reja daging allah... hati kakak yg tengok pun hancur. Zalimnya bulan ramadhan pulak sja dia buat masa org berbuka/bersahur. Laknatullah israel ini kan..

Kita kena doakan setiap kali lepas solat jgn lupa sebab kita tak dpt nak tolong dgn cara lain.

Rai Ourkizuna said...

ya allah.. tak sanggup tengok mangsa bedilan tu.. T_T laknat sungguh israel.. tengah ramadhan pun diorang sanggup bedil..

Sarah Talib said...

Kita x mampu nk menolongnya...hanya berdoa kepada Allah saja...semoga semua ini di tamatkan..

asyifa mustaffa said...

Mel : sama2 kita doakan kesejahteraan mereka.

Lieya : ya..btul sngt2...the power of doa..doa senjata utama kita umat islam.

FB : ameeenn insyallah...moga mereka dilindungi.

Kak Zakie : insyallah kak...selagi sy masih bernafas...doa sntiasa utk mereka...mmg itu saje yg mampu sy buat....):

Rai : moga Allah membalasnya! Kejam sangat2.....

K.Sarah : ia kak...hanya doa yg mampu menolong mereka...

Fazleyatul Aini said...

nak sama berjuang di sana, kita memang tak mampu
senjata doa sahajalah yang mampu kita kirimkan
moga Allah peliharakan selamatkan saudara kita disana
dan bala kepada si penjahatnya
Amin

husna zahidi said...

Allah..hanya dia mampu ku kirim buat mereka.. besar sungguh ujian mereka..

hainom OKje said...

Mmg sedih AM.....kita sedap sedap bersahur dan berbuka kat sini....depa bertarung dgn nyawa....
moga aman menjadi milij mereka segera

dalila said...

MasyaAllah..semoga Allah lindungi saudara2 kita disana..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...