"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Wednesday, February 12, 2014

Rezeki yang dikongsi


Santapan kami sekeluarga 

Weekend yg lepas


Bila tinggal tulang macam ni...terpikir pula....

Bagusnya kalau ada kucing.... (tp sy mmg tak bole bela kucing...tdk digalakkan doktor sbb asthma)

Tgh basuh pinggan...tiba2 datang kucing mengiau ngiau....kat pintu belakang..... ( kucing ni mmg selalu lalu lalang kat rumah ni...siap selongkar tong sampah lagi !)

Apa lagi....kumpul2 tulang...bagi dia makan....sian dia lapar....


Betul kan....dalam rezeki kita....tidak sepenuhnya semua milik kita....sebahagian juga sudah tertulis...ianya mungkin milik orang lain...

16 comments:

Mel said...

betul tu..dulu rumah mel pun ada kucing berkeliaran tapi bila bg makan jadi jinak pula..balik kampung seminggu, kebetulan orang gaji pun cuti, tengok2 dah takde..berhijrah ke mana ntah.. takdelah sape nak makan tulang2 ikan atau ayam dah..uhuu

Bbwana adienia said...

bagus la kan berkongsi dengan mahluk lain walaupun hanya seekor kucing..besar pahalanya tu..

asyifa mustaffa said...

Mel : la...mna la dia pegi..cri mkn tmpt lain la gaknya kan...

BA : kan...lg kesian klau dia mmg tgh lapar...da mmg tertulis rezeki dia...:)

Bin Muhammad said...

Besaunya kepala ikan! Penuh kuali!
Betul tu...rezeki dikongsi bersama, semoga bertambah murah rezeki.

UmmuAidan-Arissa said...

sedapnyer kari kepala ikan tuh..
mmg btul rezki msg2 ttp ade kan..

Gee® said...

Kari kepala ikan ke tu? bestnyaa... nyum2x

Kakzakie said...

Tak takut tercekik tulang ke kucing tu Syifa. Kakak selalu ada juga kucing dtg tapi kakak bagi isi dan kepala ikan yg tak keras campur dgn nasi. Takut tercekik.

tapi sebenarnya kakak takut kucing tau hihi...

Fazleyatul Aini said...

rezeki yang ada di kongsi bersama. InsyaAllah bertambah rezeki kita =)

asyifa mustaffa said...

BM : kcik je...dlm gmba mmg nmpk besau...:)

UAA : biasa2 je karinya...kan3...:)

K.Gee: yum2...hehe...

K.Zakie : ok je kak nmpk dia mkn....tu la..isinya dah habis...mmg x plan pun nak bg..sbb tgh2 hari mmg jarang kucing ni lalu..
kbtuln time dah kumpul nak buang dia dtng...nasi pun abis dah...

FA : insyallah...mudah mudahan...:)

aizamia3 said...

teringin nak bela kucing tapi kena tunggu anak2 besar, la ni masa untuk dorang dulu.. ;)

Rai Ourkizuna said...

ada juga rezeki kucing.. walaupun tinggal tulang2..kesian tgk kucing terbiar ni..jumpa orang baik ok la.. dia bagi makan.. kadang2 orang takde hati perut, dia baling ke apa ke kan.. sian binatang..

Aziela said...

Itulah konsep zakat....

Kesuma Angsana said...

mak ai.. sodap tu !

Liza Razak said...

kari kepala ikan ke tu...homaii favourite tu !!!

anajingga said...

sedapnya kari kepala ikan..Alhamdulillah berkongsi rezeki dgn cik miow lagi..

hainom OKje said...

Gemuk kucing belakang rumah awak tu AN....hehe tuan rumah baik hati....
kalau okje suka mata dengan otak ikan hehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...