"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Thursday, September 22, 2011

SOSEJ BERKEJU

Assalamualaikum dan selamat pagi...mulakan hari khamis anda dgn ceria :) hari nie cuaca baik² je pagi nie...sbb smlam dah hujan yg mencurah-curah....dah bekpes dah ?? kalau x tau nak bekpes apa...meh tgk resepi sy nie.....

Kiranya....bolehlah utk dibuat utk bekpes...atau mnum petang....atau nak buat utk jamuan pun ok la...sbb budak² suka kan sosej tu.....terpulanglah bila nak makan pun boleh buat....



Resepi nie sy ambik kat majalah...saje suka nak try...:) kalau ada yg berminat nak cuba...silakan ambik resepi nie... 

Sumber : Majalah Rasa Oktober 2009 

Bahan-bahan :

Sosej
beberapa keping roti putih (roti gardenia je sy pakai)
beberapa keping keju 
serbuk roti
telur - dipukul smpi kembang

Caranya :

1. Letakkan sekeping keju kat atas roti putih yg telah dileperkan.
2. Kemdian letakkan sebatang sosej diatasnya, dan gulung hingga ketat. sapukan dgn telur utk melekatkannya.
3. Pas tu, celupkan gulungan roti tadi dlm bancuhan telur dan golekkan atas serbuk roti.
4. Dah siap...sedia utk digoreng....

mudahkan....!

Selamat menjamu selera..........:)


6 comments:

umi's cup cake said...

salam,
sedap dan senang nampaknya..lebih2 lagi dengan cheese yang melimpah tu...anak umi suka makan sosej, boleh cuba ni

Asyifa Mustaffa said...

silakan umi..:)

Naz said...

Assallamualaikum..
Wah ada keju dlm tu eh.. Anak2 Nadz mesti suka ni.. Nanti boleh try lah bila2.. Tq share..

Asyifa Mustaffa said...

Waalaikumsalam...
silakan...:)

adcom said...

wahh..best nih..leh cuba...

selalu aku salut ngan oat kat luar tu, gantikan serbuk roti..sedap jgk..rangup...tp x penah try ngan keju lg...

Asyifa Mustaffa said...

try adha...jgn x try....:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...