"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Monday, November 21, 2011

Jeruk Madu Pak Ali...

Hari nie nak cerita pasal jeruk....hehe...sape x tau jeruk...mmg la...! x tau nak ckp apa...skang nie nak cerita pasal Jeruk Pak Ali...famous di peneng, buatan orang melayu bumiputera...memang terbaik...memang sedap...!!!!

Asalnya hasben bawak blik jeruk nie, katanya kawan baru balik peneng bagi....sy x brani sebenarnya makan² jeruk nie..sebab ada asthma, kalau makan jeruk....sikit pun jadilah...mmg konpem la kene ambik pam lepas tu...TAPI....bila makan jeruk Pak Ali nie...smpi nak abis satu plastik.....mmg terbaik...! rasa mcm sy dpt balik nikmat makan jeruk dgn jayanya...tanpa nak pakai inheler pas tu....alhamdulillah.....ada gak jeruk melayu mcm nie....mmg lepas tu...makan x hengat la....:)

Dan semalam, balik dari JB...dan singgahlah kat RnR Machap.....lepas mnum ternmpk 1 kedai ada banner Jeruk Madu Pak Ali....apa lagi....ku sambar 1 bekas....mmg terbaiklah....! x tau nak ckp apa....semoga Pak Ali terus suksess lah....ssh nak cari jeruk buatan melayu nie...yg ada dipasaran tu...terlalu bnyk cukanya...tu pasal tekak x tahan....!

ok...sy nak makan jeruk  !!! daaaaaa..........


Sedikit info yg sy dpt pasal Jeruk madu Pak.Ali nie :-

JERUK Madu Pak Ali kini lebih sihat dan menyegarkan, ditambah dengan madu asli, menggunakan cuka epal yang terbukti berkesan untuk kecantikan dan kesihatan, air jeruk boleh terus diminum, dijadikan koktail, dan telah memperolehi sijil halal Jakim.

Jeruk Madu Pak Ali merupakan produk jeruk Islam yang dipasarkan secara menyeluruh keseluruh Malaysia,
Bermula tahun 1985 jeruk madu Pak Ali ini telah diusahakan, dan kini beroperasi di IKS Tawar,
Berbagai jenis jeruk dapat diperolehi di sinI,
Produk jeruk pak Ali juga telah dijadikan satu produk pertanian yang digunakan sebagai pengenalan produk pertanian Pulau Pinang.
KELEBIHAN JERUK MADU PAK ALI
Seratus peratus pengusaha Islam.
Tidak menggunakan gula sakarin sebaliknya hanya gula biasa.
Menggunakan madu lebah asli.
Tidak mengakibatkan Batuk
Air jeruk jernih.
Menggunakan pengawit yang sedikit,
Diyakinan Halal.
JENIS-JENIS PRODUK JERUK MADU PAK ALI
JAMBU BATU
SENGKUANG
KELUBI
BETIK
MEMPELAM
PELAM SALA
KELUBI
SALAK
PALA
BERMACAM LAGI JENIS JERUK YANG ADA DAN SEDIA UNTUK DINIKMATI.

nak tau lanjut....boleh refer SINI kut.....



2 comments:

kakyong said...

terima kasih berkongsi..

bagus bila ada produk jeruk yg dihasilkan oleh org kita..

Asyifa Mustaffa said...

sama-sama kak...selama makan yg bukn melayu punya kan...apa salahnya support orng kita.......:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...