"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Tuesday, January 28, 2014

Berat mata memandang....berat lagi ...... ???

Lewat petang sikit baru nak update....tajuk pun beria meletaknya ni...


Ini bukan nak pindah ya.(mmg x pindah memana dah pun).....ini proses mengemas namanya....mata sy dah agak 'berat' tgk keadaan kabinet bahagian bawah kat dapur ni...jadinya...pepagi lagi dah buat proses keluar semua barang...


Kerja mula seawal pagi...biasa la kan...time Hafiz tido...buat keje harus lah macam lipas kudung...sampai lelah2 rasanya ni...

Bila semua bende dah di keluarkan dari ruang tu, mana bole tangguh dah...karang si kecik tu pula sibuk tolong kemas.....

Stop kejap bila dia da bngun...layan2..main dgn sibongsu tu...bg mkn skit..'lanyak' skit
bg dia penat...pastu...sumbat dlm buai...dia tido...aman dunia!

Cergas balik buat keje...ni pun x siap lagi...sinki penuh...sampah dan barang yg nak dibuang pun x clear lg tu dok kat pintu belakang....

Sakit dah pinggang nih! Rehat bentar ~bw

Sakit pinggang....penat...semua ada...tapi..puas hati bila tgk bende tu elok je kemas tersusun...kan...!


Tunggang langgang macam kena langgar garuda...huhuhu....

psttttt....sebenarnya saya sakit hati sebab en.lipas dah bersaudara mara duk dalam tuh...!!!

itu punca utama kenape dok gigih ngemasnya....huh .! Padan ngan muka kan...klau lipas tak datang...ntah bila kurun nak kemasnya...ada hikmah juga tu....


13 comments:

fazianbatrisyia said...

sy pun kemas sebab tak tahan byk lipas. Then sy sembur "Goncang2". Produk tu berkesan & membantu dapur sy. Br2 hb beli ubat halau serangga jugak...sebab dapur/rumah ada byk jenis semut...tak tahan. So far produk tu ok...hb beli kat kawan dia. Pati tu kena bancuh dgn air guna spray...mudah diurus.

Jueliza Jamani said...

sama la kalo kemas dapur tu.. mesti menjerit melompat2.. sampai sakit jantung en husband sebab terkejut.. padahal jerit pasal lipas.. hahhahah

Knor said...

Salam ,singgah dtg komen sini..
saya pun kerap mgemas punggah2 ni..selalu kemas habuk pun kurang.lipas pun sama, semua penakut lipas kecuali knor nilah..

JunAina said...

Aina pon banyak sangat barang dalam gobok nak buang sayang tapi nak simpan semak je... Delima.

JaSSNaNi said...

ingatkan tadi kot cari barang tak jumpa.. selongkar sampai situ.. hehehehe.. sib baik ciklipas datang.. kan kan.. baru nampak rupa..

Fizah said...

wahhh berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul ni...selamat bergigihan! =)) {oh my malay! ;p}

NinaAz said...

en lipas ni memang suka sgtt ambik kesempatan kan!

hainom OKje said...

Rajin nampak....hehe...okje dari sehari ke ehari nk mengemas ....mmg dasemak mata nengoknya tp....kemalasan masih ditahap tertinggi huhu

aizamia3 said...

hehehe.. tu biasa.. kalau biar lama memang cenggitulah jadinya..
macam ai, ai biarkan anak2 join sekali.. pakej basuh sekali bekas2 tu.. siap main dan main air lagi dorang.. hehehe..

Tina Othman said...

haha samalah kabinet dapur penuh dgn segala tok nenek barang baking, tu belum bahagian loyang2 semua pening tgk

UmmuAidan-Arissa said...

cam sy skrang nie mmg tak nyempat2 nak kemas nak halau lipas..dok brabuk jer dl..mmg tak cukup tangan sbbsemuanya nak kena buat sorang2..huhuh

Fazleyatul Aini said...

selamat mengemas hihi

Kesuma Angsana said...

mg dipermudahkn semua urusan yer !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...