"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Friday, January 3, 2014

Buku Mudahnya Menjemput Rezeki

Buku pertama yg sy baca di tahun 2014 ini...mungkin sudah ramai kut yang menjadikannya salah satu koleksi simpanan...mana kan tidak...buku ni sudah diulang cetak sebanyak 12 kali...

Dan sebab itu lah sy x sabar nak tau apa yg terkandung dalamnya...

Gambar sebahagian dari tajuk2 yg terkandung dalam buku ni...sangat2 santai membacanya...banyak input yg berguna bole dipraktikkan...

Kalau nak cerita...macam2 sebenarnya yg penulis sampaikan...kesimpulannya...nak tau...beli dan baca....

Sangat2 memotivasikan diri utk lebih faham mcm mana utk dapat rezeki lebih...yg penting...berkat !!!!

Antara petikan kandungan buku ni yg nak sy kongsi di sini... " Dengan menunaikan perintah Allah swt khususnya solat, bukan sahaja mendapat ganjaran pahala dan rezeki, malah fikiran kita pun bertambah cerdas".....

" sesiapa yg membaca surah Yasin pada permulaan hari maka segala hajatnya akan dipenuhkan. (Riwayat Darimi)"

Banyak lagi sebenarnya...yg best2 dalam ni...x rugi pun belinya...cuma RM18.00 di MPH...kalau popular tak pasti...sebab dah 2 3 kali cari disitu tak jumpa...

Kalau minat...beli ya...

Published with Blogger-droid v2.0.10

13 comments:

fazianbatrisyia said...

selamat membaca & beramal. tajuk pun best...isi mesti lg best..

Shark Kay said...

kalau dh 12 keluaran mmg terbaik ler nie..
kene cari jugak ni satu.

Uni Aqilah said...

selamat membaca dan beramal. permulaan yang baik untuk tahun 2014. :)

hainom OKje said...

Nampak menarik tu AM....rajin awak membaca yeh....

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

Salam..tq jenguk blog ila..ekstrak kacip fatimah keluaran utm tue boleh je diamalkan as supplement .Kalau minat boleh wasap/msg ila ye 0173201998

ZalinZalina said...

Kak ina beli buku ni tahun lepas kot..alhamdulillah lepas baca buku ni kak ina praktikkan satu persatu, memang segala2nya jadi mudah...

Bin Muhammad said...

Baru perasan...buku yg sama di entri akak Kamsiah. Buku ilmiah tidak rugi dibeli...beri manfaat utk dunia dan akhirat.

Rohah said...

bagus tu syifa...tahniah kerana rajin membaca..

zila norazila said...

Nnt akk nk cri jgk..yq share

Kakzakie said...

Buku ini memang banyak pengisian dan membuka minda kita sama dalam melayari kehidupan seharian.. rezeki bukan dtg bukan dari hasil kita kerja aje sebenarnya...

UmmuAidan-Arissa said...

Ade jgk terbaca review yg baik psl buku nie kat blog kengkawan..mcm informative & must read kan..

asyifa mustaffa said...

FB : mmg best...! X rugi bacanya...

Shark : cari jgn x cari...

UA : terima kasih..

Okje : hobi okje...ada masa2 je ni...

Ila : thx...insyallah nnti sy wasap.

K.Ina : kan..sngt2 santai mmbacanya...

BM : ya.. mmg bnyk manfaat buku ni...

K.Rohah : tq...hobi masa lapang...😊

K.Zila : beli kak jgn x beli....

K.Zakie : btul sangat2...kadang apa yg kita dapat hari ni..myb ada sebahagian rezeki orng lain....

UA : ya...x rugu bacanya...

adianiez AIDA said...

da beli 2-3 minggu lepas. lom sempat nak baca, syifa :-)
in shaa Allah sama-sama la kita permudahkan kehidupan dan menjemput rezeki...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...