"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Wednesday, March 13, 2013

Wordless Wednesday ~ Perak Wit Luv

Lokasi :-

Belakang rumah arwah Tok
Parit Haji Aman, Bagan Serai, Perak

belakang rumah je....melangkah 4 ke 5 kali da bole terjun bendang !!! 

bendang tmpt best zaman kecik2 dulu....:)










ok...sekian dulu........:)


14 comments:

mama sara nur said...

assalam Syifa
eh Bagan Serai ek, akak dkt2 sana jg kampung. Kwan seasrama ramai dari bgan ni, org banjar he hee
kalu nk ke Bukit merah lalu bagan ni.
ingat dulu masa sek rendah akak ikut macik ke sini seronok petang2 tu jalan2 kawasan bendang, tali air nya banyak ikan sepat kan

Asyifa Mustaffa said...

mamasara ~ wsalam, banjar pure gak ni kak....tp x reti ckap la sngt pun....bkit merah mmg dekat je pun...x la jauh mna...ikan sepat....haruan...mcm2 ikan bnyk dlu kak....tpi time sy kcik dulu la....la ni...ssh dah nak dptnya....

Amie said...

Bestnya... sungguh nostalgik! Siap ada sekawan itik lagi tu... alahai kalau petang2 duduk di tepi bendang terkenang segala kenangan silam!

Asyifa Mustaffa said...

K.Amie ~ smua tnggl kenangan je....tp petang2 mmg best la time padi cmni.....berangin jer....:-)

Mamasya said...

Aslmkum Syifa
sukanya tengok suasana menghijau dg bendang tu....damai je...
kat kg akk dah tak da bendang menghijau....sikit demi sedikit dah naik bgn..

Asyifa Mustaffa said...

Mamasya ~ wsalam kak,kat rumah tok ni alhamdulillah msih ada lgi bendang....tp ada juga kat setengah kwsan yg dah ditambak dibuat tmn perumahan.....pmbngunan kak....nak buat cmne....

Kesuma Angsana said...

wah seronoknyer. apalgi dgn pemandangan nan menghijau mcm ni... fresh air lagi suka sgt!

aizamia3 said...

bestnye suasana tu.. ;)
kat sini paling dekat dapat tengok kat sekinchan, tanjung karang..

Cho Zila said...

alamak suka akak ngan suasana sawah yang mendamaikan... sejuk mata memandang kehijauan....

Yanna_Lie said...

wahh... seronoknye... mancing sedap nih kak... dh lama x mancing... sejak mengandung dulu... hush... bertahun dh... ketagih nk mncing nih...hik3

Asyifa Mustaffa said...

KA ~ udara segar tu yg best tu...:)


Aizamia3 ~ kira ok la tu...dpt gak tgk lgi...:)


Cho Zila ~ kan kak...best jek...!


Yanna ~ mancing ? bole je...tp ikan da kurang sngt skrng nie...
ngidam mancing ke ? pgi je kolam yg siap utk mancing tu...konpem dpt ikannya...hehe...

Kakcik said...

Cantiknya pemandangan. Tapi, kakcik takut dengan pacat dan lintah! ;-)

Asyifa Mustaffa said...

k.cik~ sy pacat ok lgi....tp x penah jmpa lintah lgi masa masuk dlm bendang ni...x pikir apa pun....yg pikirnya seronok2 je time tu...:-)

QA's ~ mamapapa said...

subhanallah..cantiknya scenery:)) owh..asal perakla syifa ni ye :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...