"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Wednesday, July 17, 2013

WW ~ Kurma dan Ramadhan...

Assalamualaikum

Ini kurma kami....kotak yang ke 3 sudahhhh....


sy suka kurma yg begini.

antara khasiat kurma.....bacalah di gambar bawah ni...

perkongsian dari fb

semoga bermanfaat......:)


35 comments:

Amie said...

Nak cari kurma segar... kepingin!

:: Mrs.Eady :: said...

erks..saya pun jarang mkn kurma..

fairus mohamad noor said...

m3h baru nak masuk kotak yg ke 2..tak ramai kt rumah ni yg makan kurma,m3h ngan hubby je yg makan,anak tak suka makan kurma.

Bin Muhammad said...

Makan kurma itu bagus dan perkara sunnah... tapi bukanlah hanya sekadar di bulan puasa. Ianya juga baik untuk sepanjang masa dan bila2 masa

Chitty Boy and Me said...

kurma ada banyak khasiat.
p/s : I mengadakan giveaway pertama saya. Harap anda dapat join giveaway ini. Cari di bawah label giveaway. Terima Kasih.
http://chitty-boy.blogspot.com

aizamia3 said...

bulan puasa saya tak layan sangat kurma, mungkin sebab sana sini saya tengok kurma.. tapi kalau hari biasa.. kurma akan jadi pilihan sebab jarang orang nak bagi berbanding bulan puasa.. ;)

Kakzakie said...

Kakak pun suka kurma yg bertangkai macam ini. Sekarang Yusof Taiyoob punya banyak yg macam ini..

Kesuma Angsana said...

Yup samalah kita kurma satu kemestian !

Haryati Faizal said...

suke gak kurma camni...

fazianbatrisyia said...

allololo...cute sungguh la kartun kurma tu..pestime nengok. sy jugak suka kurma jenis bertangkai. skrg mudah nak dapat, macam2 jenama & pengeluar ada.

aniswany lazim said...

kalau mkn kurma coklat chocodate tu kira mcm kurma jgk kan kasiat dia?..heee :D

faraherda.razalan said...

Amboi, dah ketiga da? Bagusnya...sy yg satu tu tak terhabis g.

Asyifa Mustaffa said...

Cari K.Amie..jgn x cari..

Asyifa Mustaffa said...

orng pregy elok tau mkn...

Asyifa Mustaffa said...

kat umh nie bdak2 suka mkn...:)

Asyifa Mustaffa said...

BM..betul...setuju sangat2..

Asyifa Mustaffa said...

ok..

Asyifa Mustaffa said...

Kannn...tp best la mknnya...

Asyifa Mustaffa said...

sy suka sbb dia kering kak...n manisnya x kuat sangat...:)

Asyifa Mustaffa said...

yeahh..sama2..:)

Asyifa Mustaffa said...

kan...sedap..:)

Asyifa Mustaffa said...

yup...btul tu..

Asyifa Mustaffa said...

kalau yg tu...x sampai besok...beli hari nie..hari nie gak habisnya...dalamnya ada la bape ketui je kan...

Asyifa Mustaffa said...

yup..! hehe...

Mohd Ridzwan Abdullah said...

ya...wan pun suka jns macam ni jugak. Apapun, mmg byk jenis kat pasaran. Cuma kena pilih ikut citarasa jek...hehe

lieyalatif said...

lieya pun suke yg ni...tak kering n tak basah sgt kan.....lagi feel siap ade tangkai lagi hehheheheh

Cida de' Nuanza said...

kurma kami kotak pertama pun lom habis
sy mkn kurma sekadar ambik sunah
x berapa leh gi sbb manis...wpun mmg x de gula..tp kurma tetap semanis kurma.. :-)

Tina Othman said...

Sedap tak syifa yg mcm ni

Kekadang tu manisnyaaa boleh kena diabetes tu yg jarang beli kurma tu

dear xila said...

alolololo tomey kurma tu
pheww nasib sy suka giler kurma!!! hee

azieazah said...

Kami makan kurma wpun bulan tak posa. Stok memang sentiasa ada sepanjang tahun kat rumah.

JunAina said...

Kurma dan kismis memang sentiasa ada kat rumah sepanjang tahun, tak pernah berkurang sebab suami-isteri sama ja suka kurma.

mama sara nur said...

Sama lah akak suka kurma, sahur kurma pun ok. Yg lembut lg sedap

nea lopah said...

Kat rumah saya pun kurma cepat habis...tgk tv pun makan kurma =)

Zul Fattah said...

baru dpat kurma free dari bos tmpat kerja.. haha, tp x rasa lg mcam mana..

EmbunRosaliza said...

Assalam syifa, wah dh kotak ktiga laju tu, rumah akk sekotak pun tak habis lagi, akk mkn waktu sahur je, waktu buka takleh nak telan pulak.

Tu pun ada lagi sekotak belum terusik, ada yg memberi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...