"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Wednesday, January 23, 2013

WW ~ 15

Assalamualaikum & Selamat sejahtera

24 comments:

inazamri said...

dtg amik 3 4 ketul ye...alahai sedapnye

Kakzakie said...

Lempeng pisang dan cekodok pisang ke ni? Mana tehnya?

Nooriah Abdullah said...

akak nak cokodok tu dah lama tka makan ni

Asyifa Mustaffa said...

K.Ina ~ ye ye...sila sila...lebey pun x pe...:-)


K.Zakie ~ x lah....ada cerita sebalik cekodok ngan lempeng nie...hehe....tehnya x buat...kiki...


K.Noor ~ meh kak meh.....sila2....:-)K.I

Tina Othman said...

lempeng

sedapnya, lama tak buat, selalu org kat umah tu layan cekodok pisang je

makan dgn kopi panas sedap tu

Kesuma Angsana said...

yang ini mmg sedap sesuai dgn tekak kampung KA Ni hehehe

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

berkenan kat lempeng yg hangus2 sikit tu lah.. akak ambik sekeping utk minum petang yer.. hheeee

azieazah said...

Lempeng pisang tu, kami kat kampung panggey Tempek!

Qhaifa Nur said...

baru ni balik umah FIL bawa setandan pisang...
jenuh hari-hari masak cekodok...lempeng..lepat

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

semalam ubi.. niari pisang... esok???

Asyifa Mustaffa said...

Tina ~ sesekali layan tekak....:-)


KA ~ kan...orng kg cam kita nie,....mmg x bole lari la juadah cmni....:-)


Kak Madiha ~ suka angit2 skit kak....wangi baunya...:-) sila2 kak....hehe....


Kak Azie ~ oh ye...sy pnggil lempeng je....:-)


Qhaifa ~ klau dah hari2...jemu juga ye....:-)


kak seri ~ bsok westen lak kak....hahaha....

ZalinZalina said...

Kak ina kalau makan cekodok takleh berhenti...tu yg maleh buat...he he...alasan...

alin wawa said...

dah beli pisang tgh td..balik keje ni nk wat cekodok..tingin nye pasal tgk gambo nih..hihi...

Qasey Honey said...

wslm kak Syifa..

tima kasih wtkn sarapan utk kami..nk amik skeping lempeng pisang tu n 5 ketui cekodok tu eh..hehe

tun_telani said...

Salam kak syifa ^^ tun xtau mende tu, tp tgk komen kat atas.. lepeng pisang dgn cekodok pisang rupa2nya. dua2 pun tun suka!

zila norazila said...

Akk nk smua2 tue . Kasi akk smua cgkodok tue..skrg asik nk mkn jew ne.

Asyifa Mustaffa said...

Kina ~ alasana diterima...kikiki....


Alin ~ waaa...sdap2...


QH ~ wsalam....ye2...da siap pun...sila la makannya...:-)


Tun ~ wsalam Tun, mmg cekodok ngan lempeng...tp bukan berasaskan pisang....hehe....

Asyifa Mustaffa said...

k.zila ~ meh2 ambik kak....:-)
Jga mkn kak....naik berat sok...ayooo....bam2 nnti karang.....

Mamasya said...

Selamat Menyambut Maulidur Rasul Syifa.
tumpang minum ptg ya...tuan rumah ada tak ni...hi..hi..

rohah said...

Jemput2 ubi ye? Sedap tu, kecik2 dulu selalu mak akak buat..

Hidayah said...

aduhhh...dap dap nye lempeng...
:)

hazila said...

Lama tak buat lempeng pisang. Sedap makan masa hujan sambil hirup kopi panas.

Kella said...

saya suka kueh yang bulat2 kecil tu.. apa resepinya ya... boleh la share... =) tq..

Asyifa Mustaffa said...

Mamasya ~ selamat juga kak...meh2 kak...tn rumah sntiasa ada...:)


kak Rohah ~ hampir tepat...:)


Hidayah ~ :)


Hazila ~ adoi kak...sebut kopi mmg x tahan la...mkn dgn lempeng lagi...mmg kombinasi baik punyaaa...!


Kella ~ main cmpak2 je tu...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...