"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Monday, April 18, 2011

cerita mee ngan maggi.....

tersebutlah kisahhhh....ahhhahhhahhh...(bca cam syair eh......)...
citer nya camnie....dlm sabuah pasaraya kan...(korang bayangkanlah...giant ke..jusco...tesco...the store...apa2 jelah yg trbayang kat kepala....ikut suka hati..tiada paksaaan ...!!)

citernya camnie....dlm hypermarket tu...ada lah dua jenis makanan nie....
nmanya mee ngan maggi....


mee nie cemburukan si maggi nie....(biasalah..orng kan slalu bli maggi...)
smpi bemusuhan ler mereka2 nie....nak dijadikan cerita....kebetulan pulak...
rak mee ngan maggi nie...letak berdepan......ish3........apalagi...ber+ cemburu yg meluap-luap ler....
bila mee tgk ramai orng yg ambik maggi.....


dan dijadikan cerita...satu hari tu....rak kat depan mee udah kosong.....lega hati mee...!!
sbbnya...x payah dah nak nengok muka maggi hari2....wat sakit mate jer kan.....!!
keadaan tu..berlarutan selama beberapa hari......

dan satu pagi yg indah.....bila mee bukak mata jer....tiba2 dia terpandang....
rak kat depan mata dia......penuh pulak ngan bihun.....
alamak !!!!!....apa dah jadi nie......??

mee menjerit ....
" Woi maggi, mentang2 la buat teknik rebonding, kau jangan ingat aku x kenal kau......!!!!
......Bihun tercengang cengang.............


^___^

moralnya : pikir ler sndirik !!!! da besor....x kan smua nakbg tau !!!



3 comments:

cujen said...

hehehe..kelakar la cerita nie...


salam singgah dari CUJEN THE LEJEN

TOLONG KLIK IKLAN SAYA NI.^_^. TQ

Nora said...

errrr... saya memang dah beso... jadik mak budak dah... tapi masih tak pahamlah moral of the story... terangkanlah cikguuuuuu :P

Asyifa said...

x paham ?? bacer dan baca dan baca lgi smpi pham eh....cegu bnyk kojer nak buat hri nie....baik murid2....mekasih....:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...