"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Thursday, April 21, 2011

tiba2 teringat....

tengah nak buang gambar2 lama dalam album kat lappy nie....sbb da rasa mcm bnyk dan menyemakkan mata....jdi sesi mengemas pun nak dimulakan....dalam dok pada kemas mengemas album pic tu...terjumpa lah beberapa keping gambar rumah...dimana sy telah dilahirkan....mak kata x sempat nak p spital...last2 kuar kat rumah nie jer.....gambar bawah nie rumah lama tau....

nie rumah lama.....

yg gambar atas nie rumah lama.....oh ya!!...lupa lak...rumah nie letakkanya kat Kg Masjid Tinggi, Bagan Serai, Perak darul ridzuan...no rmh?? x yah lah...bukan nak antar surat pun kan....!!!

so sekarang nie....da cantik skit la rumah nenek ni...(nenek arwah dah...)......

rmh bru...x baru gak...dah lama renovate nya...x ingt thun brapa....

nie la rumah arwah nenek sblm nenek kembali ke rahmatullah hujung tahun lepas...sayang sngt kat arwah nenek....sbb nenek....bnyk sebab...x terucap x tertulis nenek punya kebaikan....semoga nenek tenang di "sana"...Al-Fatihah tuk nenek....

arwah tokwan x sempat ddk rumah nie...(yg baru) sbb tokwan pergi masa umur sy bru skolah rendah...masa tu...sy pun x brapa nak ingt thun brapa.....

slalu mak ngan abah bawak balik umh nie....kira my kampung ler.....time2 cuti skolah panjang la....x leh slalu nak balik...sbb jauh...bayangkanlah dri n9 ke Perak....dulu2 balik kg naik keretapi....mana ada kereta mcm skrng nie....dulu2 x mampu nak beli...sbb kete mahal tuuuu.......

kalau balik kg....seronok x tekata...blakang umh nie bendang ......

ada 1 lgi rumah....arwah nenek ngan arwah tokwan sebelah abah.....nnti kalau jumpa gambar....nnti sy citer skit pasal umh abah pulak.....

yg nie rumah tempat mak dibesarkan....dan tempt sy dilahirkan......nostalgia gitu !!!


p/s : Al-Fatihah tuk mereka2 yg telah tiada........




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...