"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Tuesday, April 26, 2011

KEK KUKUS COKLAT

nie ler sarapan pgi nie....bole skali ngan mnum petang...
kek nie..sbnrnya kukus....tp dek pengukus yg x brapa nek best tu...
jdinya...sy bakar jerlah....
patutnya nak letak choc.rice kat atasnya....
bole lupa pulak....



nie ler rupanya kek choc kukus....x kukus...versi bakar....:)

mudah jer resepinya....nie sy kongsikan....


RESEPI

2 cawan tepung gandum
1 cawan gula kastor
1 cawan susu pekat
2 biji telur
1/2 cawan serbuk koko
1 cawan air suam
1 cawan minyak kelapa
1 sudu kecik soda bikarbinat

Cara2nya :-

---> mula2 masak air suam dengan minyak tu dulu....(sejukkan dlu tau...)
---> ayak tepung, soda bikarbonat, serbuk koko.
---> pukul telur dgn gula smpi kembang.
---> da kembang, masuk bahan2 diayak tdi....dengan minyak yg dah sejuk tdi.
---> masukkan susu pekat tdi....
---> last sekali kukus....

tu jer....x ssh pun....
bole gak kalau nak letak toppingnya....
sy x letak sbb rsa cam dah mnis...hadif pun x suka ada topping tu....

^___^





4 comments:

Nazurah Mohd Noor said...

sedapnyeeee . senang je rupenye . nak try lah nanty .

Mrs.Yie said...

wah..kita memang suka sgt la mkn kek coklat ke biskut coklat ke..asalkan ianya nampak hitam,memang terus nk telan je kejenya.. :)

Lulu caldina said...

TQ resepi ni kak...nanti nak cuba..semoga menjadi..ekeke

fairus mohamad noor said...

tq share resepi//lum pernah buat lg ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...