"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Thursday, August 4, 2011

Salah Eja Nama

Sini ada 1 cerita, ada 2 orng kawan, namanya Ali dan Abu. Mereka berdua nie kerja di bandar, kojer biasa²  jer...ada la 1 hari...diaorng ni...dpt cuti...jadinya...cuti yg seminggu tu....mereka²  baliklah ke kampung...mereka berdua nie...duk sekampong ye..!

Sampai² kat kg, hari dah malam....jalan jauh lagi nie...dan disebabkan mereka nak cepat, diaorng lalu jalan shortcut, jln shortcut tu pulak....mmg kena lalu kat kawasan kubur....nak x nak...lalu jelah....sbb nak cepat punya pasal kan...
Masa lalu kat kawasan tanah perkuburan tu, hati mereka berdebar-debar, sayup-sayup dengar bunyi kelentang kelentung (bunyi orng berketuk daaaa.....), jadinya diaorng pun memberanikan diri pegi cari arah bunyi tu....berani dalam takut....huhuhu....

Jadinya, nampak lah mereka seorng tua tengah duk menyangkung, sedang mengetuk batu nisan menggunakan tukul besi dan pahat....Dalam kedaaan gelap dan samar² bulan yg x berapa mengambang, orang tua tu tekun mengukir sesuatu di atas batu nisan. 

tq google

 Ali dan Abu pun bersuara " tekejut kami, ingatkan Pakcik nie hantu tadi, buat kami tekejut aje "sambil mendekati pak cik tu tadi.... "apa pak cik buat malam² buta nie? " tanya mereka lgi nak beramah tamah...!

Tiba-tiba orang tua tu jawap marah²  "Bodoh !!! dia orang nie salah eja nama aku...... !!!! "

Ali & Abu wat pe lagi....?? pikir la sendiri........^___^



2 comments:

aizamia3 said...

kihkihih.. memang kelakar tapi cer kalau betul2 kena.. confirm raja trek pun kalah..

Asyifa Mustaffa said...

hehe...raja trek pun bole pucat wooo....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...