"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Friday, July 1, 2011

nak buat apa??

semalam petang...mengerjakan tanah yg sekankang kera kat blakang umh....membuang semak samun yg tumbuh bermaharajalela kat blakang.....tinggi yg amat semaknya....da mcm duk umh tinggl pulak....habis ku tebas dan pangkas semuanya.....x tinggal apa dah.....yg tinggalnya....seciput yg nie....


ni...daun pandan yg tinggal....nak buang mcm sayang....nak diguna....dlm kepala nie...dok ingat KUIH CARA je yg senang nya....nak buat kuih lain....mcm x tau apa dia......no idea pulak....!!!....

nie jelah hasil tanaman yg tingal......abis sudah kutebang ngan akar2 smua.....



hari nie....bukak je tingkap...lapang mata memandang....tu...nmpak sana tu...bebukit lalang...!!! (x bole kuar snap gambar...sbb ada orng majlis daerah tgh duk bersih longkang....snap pic dri dapur jer nih....)


sape ada idea nie....nak buat apa ye daun2 pandan tu ???  any idea ????

2 comments:

Ibu Eryna said...

guna tuk buat air sirap ros... hehehe... atau pun g lah racik2 buat bunga rampai...leh jadikan pewangikan umah...(ala2 cam potpuri).. :)

Asyifa Mustaffa said...

wahhh...nak racik2 tu yg ambik masa tu....kan...watsirap ros kan....wangu gak tu.....:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...