"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Monday, September 2, 2013

Ubi kayu lagi....

Assalamualaikum..

Ubi kayu last yg dicabut smlm...last (sebab sblm ni ada entry pasal mkn dan masak ubi kayu sblm ni..link payah plak nak cari..) la dari ditanam 1st batch gitu...

2 ni...cadangnya nak buat kerepek aje...buat kuih2 ni..x berapa nak jalan kat bebudak nie...buat kerepek senang...lebur je dlm mnyk panas...pastu..siap...!

2nd batch tanam ubi ni.....sudah pun naik pucuk2nya.....tggu yg tu plak....:-)

Published with Blogger-droid v2.0.10

16 comments:

Acik Erna said...

assalam Asyifa..acik pun suka ubi kayu.buat pengat ke..lepat le..bingka dan pengat pun suka sangat

Kakcik said...

Buat ubi rebus sira, sedap juga. :)

Cik Puan Rara said...

dulu mak rara selalu buat taw.skrg ni main beli je.hehehe

Amie said...

Sedap tu dibuat kerepek Syifa, terbayang kerangupannya... alahai... lama sunggub tak makan kerepek ubi, manalah nak cari ni.

Kesuma Angsana said...

mmg bestlah buat kerepek

Kakzakie said...

Anak kakak pun sama ubi rebus ke kuih mereka kurang suka tapi bila jadi kerepek sebalang pun boleh habis..

aizamia3 said...

goreng pun suka.. rebus pun suka.. ;)

Bbwana adienia said...

salam kak..

selain kerepek..belah 4-5 bhgn kemudian goreng pun sedap..

fazianbatrisyia said...

tetiba rasa lama benor tak makan ubi rebus cicah sambal tumis...perghhh sedapnya...

JunAina said...

Lamanya tak makan pengat ubi kayu.

Bicara Kak Noor said...

akak pun suka ubi kayu ni buat apa pun mmg sedap je

RedRose said...

rajinnya tanam, cabut, masak, goreng? kalau kita...alamat beli ajelah. T__T

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

ubi rebus makan ngan kelapa bestnyer...takpun buat bingka sedap jugak...

Haryati Faizal said...

suka makan ubi goreng... makan pulak panas2 erm mang kaw lah...

hainom OKje said...

Rebus cicah sambal Raden sure sedap kan AM

QA's ~ mamapapa said...

uhuhuhuh!!!ini yg tiba2 teringin ni :)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...