"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Monday, September 30, 2013

Siap pun kerabunya....

Assalamualaikum,

Lambat plak bersiaran hri ni.....bnyk perkara sbnrnya nak disetelkan ptang tdi...

Ok...sambungan dri tayangan mangga sabtu lepas, ermmmm...tghari td baru dapat siapkan....yg sebiji tu pun dah nak hmpir masak dah....tp stil sedap lg buat kerabu tau...rangup2 lagi!

Gmbar 1 lg tu....itu bawang besar yg dah hiris, rendam dgn air batu, tujuan utk nak bg kurang rasa bwang kat dalam mulut sebenarnya...kalau sape2 yg mcm sy ni....x brapa suka bau dan rasa bawang yg kuat....bole try gitu.bawang ni antara bahan yg duk dalam kerabu tu sbnrnya.....

Tips ni dapat msa tgk food network canel...x ingt cef mna yg bg tips ni...biasa kan time iklannya...mmg ada saje tips yg diaorng sharekan....da ramai  sangat....smpi x ingt siapa....

Resepi kerabu mangga? X yah la kan...sy buat main cmpk2 bahan...x reti plak nqk sukat2.....kalau nak....cer try gugel...:-)

ok....selamat malam.....;-)

Published with Blogger-droid v2.0.10

15 comments:

Amie said...

ooo rendam dalam air batu ye Syifa, tq for sharing

ZalinZalina said...

Asyifa...terasa2 lak masamnye..teringin tapi takut masam :)

tun_telani said...

alahai.. kecur nengoknyer..

Asyifa Mustaffa said...

K.Amie : ye kak...buh juga skit air.

K.Ina : mangga ni x msam kak...:-)

Tun : sy yg mnaip ni pun kecur gak....hehehe....K

Kakzakie said...

Kira macam petua juga Syifa pasal rendam bawang dlm ais. Kakak tak pernah buat... lain kali boleh cuba.

Cik Puan Rara said...

xsuka bawang~ hehehe

Cendana Kasih said...

adusss...sini pun ada kerabu..kecur air liur... tadi tgk kerabu perut kak Norli, ni kerabu mangga plak. ... uwaaa...tinginnyer...

aizamia3 said...

nanti kita share kerabu cara kita pulak ek.. dah pernah share dulu tapi malas nak carik balik entry nya.. hehehe..

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

baru tau rendam ngan air batu boleh kurangkan bau bawang yer..sekali sekala pekena kerabu ni bestnyaaa...

fazianbatrisyia said...

sib baik baru buat...kalau tak mau terliur ni

Wiyah said...

good tips! lps ni bleh guna cara ni..terliur plak tgk erabu mangga ni! wiyah pon tak suka rasa bwg mentah, kalau dlm burger mmg kutip buang ekeke

Kesuma Angsana said...

mesti sedapkan !

Kesuma Angsana said...

mesti sedapkan !

hainom OKje said...

Nampak sedap kerabu mangga tu AM....Agaknya gu dia apa yg sedap yeh AM makan ngan Kerabu Mangga tu...
Baru tau tips bawang tu...

hainom OKje said...

Nampak sedap kerabu mangga tu AM....Agaknya gu dia apa yg sedap yeh AM makan ngan Kerabu Mangga tu...
Baru tau tips bawang tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...