"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Monday, April 23, 2012

Bila hati dan mata bersatu....

Alahai tajuknya......benornya x tau nak letak tajuk apa kebende..........dah itu yg tepikir...letak jelah...asalkan n3 nie betajuk....kalau x de tajuk...serupa orng x de kepala.... x lengkap anggota badannya......sama la juga dgn setiap penceritaan yg ingin diceritakan......gitula sedikit sebanyk kata² cikgu masa zaman belajar nak ambik SPM dolu....keh3...udah melalut pulak dah....!

Hari nie.....gantung kuali semua..!! x masak...dan dapur x berasap...keh3....bukannya malas ye...hehe...keluar tdi menyelesaikan beberapa urusan.........makanya bila dah kuar pagi smpi ke petang tu....mmg off le masak²......penat yg melanda diri...x akan memungkinkan tenaga nak dikeluarkan lagi kat dapur tu........

Bila dah kuar tu kan....dan menyinggah pula ke pasaraya...mmg x sah ler kalau x menjenguk kat bahagian baking² ....... bhagian periuk belanga segala bagai tu....sempat le menyambar 2 3 barang..............dan paling best sekali...dpt jumpa bende nie......!!!


Dah lama nak kan benda nie.....ada juga jual di o9...tp mcm mlas nak belinya.........sbb mcm rugi kos postagenya....kalau beli o9 nie...better le beli bnyk....... 

Sebelum nie...bukannya x bole nak asingkan telur kuning dgn putihnya tu.........boleh je....tp kalau pakai nie..tangan x lecah la kan....bersih skit....suka sngt tau !!!  harganya pun cuma rm3.90, yg jual on9 tu smpi rm5 regenya.....

Itulah ikut tajuk tadi....bila hati dan mata bersatu, ..........maksudnya.......bila mata dah nmpak........masuk ke hati, hati dah berkenan............maunya tdk,  ongkosnya pun keluar...!! hehehe....

ok la n3 utk hari nie........mau rehat...........penat !!!


4 comments:

ijayuji said...

Salam balas kunjungan, terima kasih singgah :-) tgk sayur pucuk ubi masak lemak tu sedapnyer, lama sgt tak mkn pucuk ubi sbb kat sini takde, pastu ada ikan bakar kat bwh tu pun sedap, sumenyer kita suke :D

Nieza said...

salam kunjung balas ke sini tq sudi singgah my blog.salam kenal juga dari saya. saya pun ada benda utk asingkan telur putih dan kuning ni.kekadang tu kena hatix2 juga kalau telur terpecah abis tercampur semua.

Ibu Eryna said...

nanti kene buatkan kaklong something kalo kaklong singgah tampin tau... hahaha

zila 4ever said...

murah jew yer benda nie..nnt sy nk mencari jgk..he hee senang kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...