"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Wednesday, May 9, 2012

Macam nie jadinya....


Ha...tgk le keledek ku ini....kih3....apa suda jadi la....nie ler akibat dibiarkan tersmpn dlm kabinet bwah dapur tu.....tumbuh gitu jer dia..... nie lebihan keledek masak lemak pucuk manis hari tu....lama x ? dekat 2 mnggu dia tebiar..... nak abiskan masa tu rasanya mcm dah banyak....tingglkan le 3 ketul....bila dah tebiar dan x de idea nak msak apa.... ha...cmni le jadinya....keledek nie kecik je sbnrnya.....tgk dlam gmba je mcm bsar...realitinya kecik molek..nak goreng pun alahai....sikit benor dptnya....

agak-agak bole tanam x nie ye ?



kalau tanam............nnti dpt hasilnya berganda tu...!!

masalahnya bole ke tanam ? x brapa pandai le pulak bab² nie....


12 comments:

dapurCikWan said...

baik punya! hhehe....elok je tumbuh..tu kalau cukup air ngan baja tu menjadi tu... =)

Qasey Honey said...

hehehee...Syifa...tu penyakit sama macam QH...bleh tgk kat sini kalau xcaya...http://qaseyhoney.blogspot.com/2012/03/bebola-ubi-keledek.html...lgi teruk dr yg ini...siap mcm boleh tanam semula...hihihi

Asyifa Mustaffa said...

Cik Wan : jadinya bole tanam ler nie ye ?

QH : udah menjengok...hehe...ada yg lgi dasat rupanya....kih3...

Ucu Faridah said...

berbudi pada tanah..hasilnye berganda2...
tapi kalau berbudi pada tong sampah..alamat lenyap ditelan bumi.....:)

tun_telani said...

salam kenal syifa ^^ tq sudi singgah umah tun =) tun pun x pandai menanam. teringin nk tanam macam2 bila tgk kebun org, tp bila tanam xde yg hidup. huhu..
kawan tun sorang ada yg tangan sejuk betul, keledek yg dh bertunas camni la, dia campak je blkg umah, elok je tumbuhnya.

zila 4ever said...

he hee..cantik pulak tumbuhnya...try tanam kut2 menjadi..;)..drpd dibuang..:)

Asyifa Mustaffa said...

Ucu Faridah : insyallah kak....pastinya la berbudi pda tanah...:)

Tun : sy pun kdang ada yg mnjdi ada yg tdk juga...hehe...

Zila : ok..sy akan tanam....nnti kalau hidup subur mmbsar dgn sihat akan ku buat n3 lgi dlm ni...hehe...

~~zana@pb~~ said...

kalau tnya akk mmg taktau ler jwbnya....
Cuba la korek2 tanah, kambus keledek tu, untung2 berhasil....

Nieza said...

saya pun tak pandai nak tanam juga..pandai mkn jer...hehe

Naz / Nadz COSK said...

Assallamualaikum Syifa..

Tanam Syifa.. Nanti pucuk keledek tu boleh buat ulam..hehehehe...

ogyep yummy mellow said...

Syifa,
Kat dapur ogyep pun ada jugak keledek yang dah tumbuh daun.. hehehe.. nasib baik duduk atas angin, x de tanah nak tanam.

Asyifa Mustaffa said...

K.Zana : ok..akan ditanam ..:)

Nieza : hehe...sy pun kdang gitu gak...

Kak Naz : Insyallah...akan ditanam...tq kak..:)

Ogyep : dah pnah rasa rumah atas angin...time tu mmg rasa mcm2 bende nak tanam...skrng bila dah ada tanah..kadang malas kadang rajin je ...ikut mood gak...hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...