"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Wednesday, March 14, 2012

Gelapnya....Doa terakhir menjelang malam...


Jam kat pc nie dah mnunjukkan pukul 23.42 pm, keliling gelap gelita...hanya bunyi kipas yang kedengaran,...anak-anak...sedang lena..mungkin sedang bermimpi mimpian gitu....apa punya bahasa ler.......x dpt tido..sebab prubahan tempat,......tempat sahaja.....dimna? x perlu ler dibg tau di mna sy berada...ckup lah masih berada dibumi Allah ini......:)

sebelum nak off la kan...nak share 1 doa yg boleh anda amalkan juga sebelum lena diulit mimpi tu kan...sblm nie mngkin baca doa tido, Bismillah 21 kali, surah 3 Qul tu...dan ayat² lain tu kan..apa salahnya..baca yg nie juga sebagai tambahan kan...mudah-mudahan...tidur kita tu pun dapat syafaat dari Nya...insyallah.....

ini doanya...

Doa terakhir menjelang tidur:

Ya Allah, aku serahkan diriku kepadaMu. Aku serahkan segala urusanku kepadaMu. Aku serahkan perlindungan tubuhku ini kepadaMu dengan penuh kecintaan dan ketakutan kepadaMu. Aku beriman pada kitab suciMu yang telah engkau turunkan. Aku beriman kepada NabiMu yang telah Engkau utus. 

Sumber : Kitab: Al-Azkar, Imam Nawawi



sy dapat dari sorang fren di fb, x ingt dah dari siapa...semoga perkongsian ini dpt memberi manfaat pada yg membacanya...insyallah....

Assalamualaikum....selamat malam...semoga hari esok bertemu kembali...insyallah....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...