"Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat." ~ Khalifah Abdul Malik Marwan

Thursday, March 29, 2012

Mee Maggi cepat dimasak sedap dimakan !!!

Wah !!!! tajuk yg paling panjang rasanya utk label resepi nie....sila baca tajuk seperti iklan maggi ye....:) x elok makan selalu...!!! x baik utk kesihatan.... kalau tekak rasa nak jugak...nak buat mcm mana kan...tp jgn diamalkan !!! tambah² utk adik² yg tgh belaja tu, ....tp sy time belaja dulu...kalau kuar tu..mmg wajib beli maggi- buat stok !......kenkadang study memalam tu.....rasa laparnya.....nak kuar tapau kedai mna boleh...pak cik guard dok tggu kat depan gate....brani ler kuar....sudahnya makan maggi...x makan maggi...makan biskut kering atau roti.....tu la dia zman² belaja dulu.....

Meh ler tgk maggi yg dah di ubah ikut selera sy...bukan selera anak² .... ha...tu kan...anak² pun x digalakkan bgi makan maggi ye !! tp sy memandai menambah sayuran..lansung diaorng x mnat...alahaiii...bebudak skrng..susah sngt nak makan sayur !


Nak resepi gak ker?? alahai...resepinya kat belakang paket maggi tu ye....sayuran tu sawi dengan tauhu kosong tu jer yg ditambah....dengan telur...siap !! ringkas jer.... 

Oh..nie bukan menu lunch hari nie ye....nie malam² kelmarin punya, x ingt bila.......kalau makan meggi time lunch..mmg pedih perut la smpi malam....better makan nasi, ...klau x de lauk sekalipun...goreng telur mata pun dah cukup......btul kan ??

meh ambik sepeket, acah jer...yg pnting pakai maggi kari ye, ...rasanya mcm makan mee kari pulak....pssstttt...mcm teringin la nak msak mee kari...lama dah x makan nie...........huhuhu....


ada x orng kata mcm nie " la...masak maggi pun nak masuk dlm blog.." ada ke yg ckp mcm tu ?? 

hurmmmm nak wat cmne...x de idea dah....i punya blog...sukati i ler....!!!


2 comments:

zila 4ever said...

dtg siap bwk mangkuk nie..ha hah aaa..sama lah rspi kita..sy pun slalu masak camgnie..sedap kan:)

Asyifa Mustaffa said...

zila : jemput² sila masuk dan makan..jgn malu²....hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...